تیونینگ خاص برای فورد موستانگ و شورولت کامارو

محصولات Ringbrothers در نمایشگاه سما 2019

19 آبان 1398 16:45

شرکت Ringbrothers که همواره با دست پر به نمایشگاه SEMA آمده، امسال نیز دو خودروی عضلانی جالب را برای نمایش به این رویداد آورده است.

قدرت این نسخه‌های خاص از فورد موستانگ و شورولت کاماور پس از تیونینگ به ترتیب به 700 و 890 اسب‌بخار رسیده است.یکی از آن‌ها نمونه‌ای از فورد موستانگ مک وان 1969 بوده که به عنوان پایه و اساس ساخت محصولی جدید مورد استفاده قرار گرفته است. بدنه این خودروی منحصربه‌فرد که UNKL نامیده شده، از هر سو 25 میلی‌متر پهن‌تر شده که بنابر گفته­ مسئولان Ringbrothers به خشن‌تر شدن ظاهر این خودرو منجر شده است.

سپرهای جدید، ورودی هوای جلو، رنگ آبی سفارشی برای بدنه، قطعات اضافی که ترکیبی از فیبرکربن و استیل بوده، رینگ‌های 19 و 20 اینچی ساخت HRE با تایرهای Pilot Sport 4S ساخت میشلین را می‌توان از مهمترین تغییرات ظاهری این مدل دانست.

کابین این خودرو نیز واجد ویژگی‌های جالبی است که از میان آن‌ها می‌توان به صندلی‌های Recaro، فرمان Momo، سیستم اطلاعات سرگرمی و البته نشان‌دهنده‌های عقربه‌ای با ظاهری کلاسیک اشاره کرد. در زیر کاپوت این خودروی عضلانی پیشرانه حجیم هشت سیلندر تنفس طبیعی 8.5 لیتری نصب شده که از Jon Kaase Boss تامین شده و 700 اسب‌بخار قدرت دارد.

نیروی پیشرانه از طریق جعبه‌دنده شش سرعته دستی به چرخ‌های عقب خودرومنتقل می‌شود. سیستم اگزوز Flowmaster از جنس استیل ضدزنگ، تعلیق با فریم آلومینیومی در بخش جلو که از Detroit Speed Engineering تامین شده به همراه تعلیق چهار کاناله عقب با کمک‌های RideTech از دیگر تغییرات فنی اعمال شده بر این خودرو هستند.

در کنار این خودرو، نمونه‌ای ویژه از شورولت کامارو 1969 نیز توسط Ringbrothers در نمایشگاه SEMA عرضه شده که Valkyrja نام گرفته است.

این کاماروی سفارشی به پیشرانه هشت سیلندر LS3 به حجم 6.8 لیتر مجهز شده که توسط Wegner Motorsports تامین شده است. این پیشرانه به کمک یک سوپرشارژر Whipple می‌تواند 890 اسب‌بخار قدرت تولید نماید.

جعبه‌دنده شش سرعته Tremec که توسط Bowler بهسازی شده نیز وظیفه انتقال نیروی پیشرانه به چرخ‌ها را برعهده دارد.

شرکت Ringbrothers هنوز درباره شتاب شورولت کامارو Valkyrja اظهارنظر نکرده ولی در عین حال اعلام نموده که شاسی و تعلیق این خودرو توسط Detroit Speed Engineering تامین شده است. سیستم اگزوز این خودرو نیز ساخت Flowmaster بوده و در بخش میانی عقب جانمایی شده است.

تغییرات این مدل تنها به بخش فنی محدود نشده بلکه بد نیست بدانید در ساخت آن از بسیاری قطعات پرینت شده توسط چاپگرهای سه بعدی نیز استفاده شده است. البته بسیاری از قطعات مهم از جمله کاپوت، اطراف جلوپنجره، ورودی هوای جلو، سقف، دیفیوزر و پوشش آینه‌های جانبی از جنس فیبرکربن ساخته شده‌اند.

رینگ‌های ساخت HRE، چراغ‌های LED و رنگ سبز سفارشی بدنه به نام TOTOPKG را نیز می‌توان جزء سایر موارد مهم و قابل اشاره در این خودرو دانست.

شورولت کامارو Valkyrja بنابر سفارش یک مشتری اهل بلژیک ساخته شده اما شرکت سازنده قصد دارد پیش از تحویل دادن به خریدار، ابتدا آن را در نمایشگاه SEMA به معرض نمایش بگذارد.

دیدگاه کاربران