جذابیت بیشتر برای کراس‌اور ایتالیایی در بازار آمریکای شمالی

فیات 500X نسخه اسپرت مدل 2020

26 آبان 1398 11:42

چیزی در حدود دو ماه پیش، فیات 500X نسخه اسپرت برای بازار اروپا رونمایی شده است. حال این خودروساز ایتالیایی تصمیم دارد این کراس‌اور جدید را در بازار آمریکای شمالی هم عرضه کند. نمایشگاه خودروی لسآنجلس که در کمتر از یک هفته دیگر آغاز خواهد شد  محل رونمایی از این خودرو خواهد بود.

بر خلاف بازار اروپا، فیات 500X نسخه اسپرت مدل 2020 در بازار آمریکای شمالی فقط با پیشرانه 1.3 لیتری توربو و با سیستم تمام چرخ محرک عرضه خواهد شد.همان‌طور که از نام این نسخه مشخص است، 500X نسخه اسپرت را می­‌توان نسخه اسپرت­‌تر از این کراس‌اور ایتالیایی دانست. از ویژگی­‌های ظاهری این نسخه جدید می­‌توان به طرح جدید نمای جلو و عقب و نوعی رنگ قرمز خاص اشاره کرد. البته امکان سفارش نسخه اسپرت با رنگ‌­های سفید، مشکی، خاکستری و آبی هم وجود دارد. به علاوه، می­‌توانید این نسخه را با سقف مشکی رنگ هم سفارش دهید.

بر خلاف بازار اروپا، فیات 500X نسخه اسپرت مدل 2020 در بازار آمریکای شمالی فقط با یک نوع پیشرانه و با سیستم تمام چرخ محرک عرضه خواهد شد. به بیان دقیق‌­تر، قلب تپنده این نسخه جدید یک پیشرانه بنزینی 1.3 لیتری چهار سیلندر خواهد بود که به توربوشارژر مجهز شده و می­‌تواند حداکثر 177 اسب‌بخار قدرت و 285 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این پیشرانه به یک جعبه‌دنده نُه سرعته اتوماتیک متصل شده و نیروی تولید شده توسط آن به هر چهار چرخ انتقال داده می­‌شود.

فیات 500X نسخه اسپرت مدل 2020

طبق ادعای این خودروساز ایتالیایی، مصرف سوخت این نسخه در بزرگراه در کمترین حالت به 7.84 لیتر در هر صد کیلومتر می­‌رسد. اما موضوع به همین جا ختم نمی‌­شود، چرا که طبق ادعای فیات، 500X نسخه اسپرت تنها مورد در کلاس خودش است که چنین مصرف سوخت پایینی در بزرگراه را ارائه داده و به صورت پایه از سیستم تمام چرخ محرک بهره می­‌برد.

فیات 500X نسخه اسپرت مدل 2020 به صورت پایه از رینگ‌­های 18 اینچی بهره می‌­برد، اما امکان سفارش رینگ­‌های 19 اینچی هم به عنوان یک آپشن برای مشتریان آن فراهم شده است.

از موارد قابل ذکر در فضای داخلی این نسخه جدید می‌­توان به چند مورد زیر اشاره کرد:

  • پوشش تیره رنگ برای سقف کابین
  • روکش چرمی غربیلک فرمان با دوخت قرمز رنگ
  • روکش آلومینیومی برای پدال­‌ها
  • سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی با صفحه نمایش لمسی 7.0 اینچی
  • قابلیت­‌های اندروید اتو و اپل کار پلی

قیمت فیات 500X نسخه اسپرت مدل 2020 از 26,895 دلار شروع خواهد شد. تحویل این کراس‌اور ایتالیایی اسپرت به مشتریان در سه ماهه اول سال میلادی آینده آغاز می‌­شود.

مترجم : بهنام اصغریان

دیدگاه کاربران