یک سال پس از معرفی فیات 600e، اکنون نسخه هیبرید از این خودرو نیز معرفی شده است، تا فیات هم از موج تولید خودروهای مجهز به نیروی کمکی برقی جا نماند.
فیات 600 هیبرید از نظر ظاهری تفاوتی با نسخه برقی ندارد و تفاوتها به مشخصات فنی محدود شده است.
ابعاد بدنه هم بدون تغییر باقیمانده و در طول و فاصله بین محورها به ترتیب 4.171 و 2.562 متر است. البته گنجایش محفظه بار با 25 واحد افزایش نسبت به نسخه برقی، به 385 لیتر رسیده است.
فیات 600 براساس پلتفرم ماژولار CMP شکل گرفته است، که زیرساخت مدلهای دیگری شامل جیپ اونجر، دی اس 3، پژو 2008 و اوپل موکا را نیز تشکیل میدهد.
سیستم تعلیق این خودرو به صورت اتصالات مکفرسون در جلو و نیمه مستقل در عقب طراحی شده است.
قوای حرکتی فیات 600 هیبرید با دو محصول پژو یعنی 3008 و 5008 مشترک است. این سامانه از پیشرانه 1.2 لیتری سه سیلندر توربوشارژ با 100 اسببخار قدرت و موتور 48 ولتی به قدرت 28 اسببخار تشکیل شده است، که خروجی را از طریق گیربکس شش سرعته دوکلاچه اتوماتیک به چرخها انتقال میدهد.
شتاب صفر تا صد فیات 600 هیبرید هم 11 ثانیه اعلام شده است. این رقم برای فیات 600e با 156 اسببخار قدرت به 9 ثانیه میرسد.
فیات 600 هیبرید میتواند در حالت کاملا برقی یعنی سرعت کمتر از 30 کیلومتر برساعت، فقط یک کیلومتر مسافت را طی کند! بنابراین نیروی کمکی برقی در این خودرو در بهترین حالت، برای حرکت در ترافیک سنگین مفید خواهد بود.
فیات 600 هیبرید در دو تیپ عرضه خواهد شد. از امکانات تیپ پایه فیات 600 هیبرید اطلاعی نداریم، ولی خودروساز ایتالیایی از روکش پارچهای بازیافتی و پلاستیک با ریشه طبیعی در کابین این مدل خبر داده است.
دومین تریم فیات 600 هیبرید یعنی La Prima، تجهیزاتی شامل کروزکنترل تطبیقپذیر، هشدار نقطه کور و دستیار حرکت بین خطوط را به همراه دارد.
فیات قصد دارد نسخهای از 600 را با پیشرانه درونسوز و گیربکس دستی ارائه کند، که از مشخصات مشابه با جیپ اونجر بهرهمند شده است.
فیات 600 هیبرید از اوایل سال آینده و با قیمت پایه 24.950 یورو در ایتالیا به فروش خواهد رسید. این رقم 11 هزار یورو ارزانتر از نسخه برقی است. این خودرو در تاسیسات فیات در لهستان تولید میشود.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : autoreview.ru