پیمایش مسافت‌های آفرود با 480 اسب‌بخار قدرت

معرفی نسخه مسابقه‌ای فولکس‌واگن اطلس

5 آذر 1398 11:27

فولکس‌واگن درنظر دارد نسخه‌ای تقویت شده و البته بسیار تغییریافته از مدل اطلس را در کلاس 7 مسابقه Baja 1000 که سال آینده برگزار خواهد شد، شرکت دهد. همان‌طور که از تصاویر می‌توان دریافت، این مدل مسابقه‌ای شباهت چندانی با نسخه استاندارد اطلس ندارد و فقط در مواردی جزئی تلاش شده تا به واسطه عواملی جزئی، این ارتباط حفظ شود.

در این خودرو پیشرانه‌ای چهار سیلندر توربوشارژر به حجم 2 لیتر نصب شده که امکان تولید 600 اسب‌بخار قدرت از آن وجود دارد اما به منظور کسب اطمینان از عملکرد، قدرت خروجی به 480 اسب‌بخار محدود شده است.در طراحی و توسعه این خودروی مسابقه‌ای که در نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس رونمایی شده، از نظرات راننده تیم فولکس‌واگن Tanner Foust و یکی از رانندگان مسابقات Baja یعنی Rhys Millen نیز بهره گرفته شده است.

در این خودرو پیشرانه‌ای چهار سیلندر توربوشارژر به حجم 2 لیتر نصب شده که امکان تولید 600 اسب‌بخار قدرت از آن وجود دارد اما به منظور کسب اطمینان از عملکرد، قدرت خروجی به 480 اسب‌بخار محدود شده است. این پیشرانه توسط فولکس‌واگن و برای استفاده در مسابقات WRC و رقابت‌های رالی کراس توسعه یافته است.

مدیر بخش بازاریابی و فروش برند فولکس‌واگن آقای Saad Chehab تاریخ مسابقات اتومبیلرانی را در انحصار چند برند محدود دانسته ولی در عین حال به حضور فولکس‌واگن در رقابت‌های Baja از همان ابتدای کار این مسابقات اشاره کرده و در ادامه از حضور اطلس کراس‌اسپرت R در دور جدید این رقابت اظهار خوشحالی کرده است.

نسخه مسابقه‌ای فولکس‌واگن اطلس

شرکت فولکس‌واگن در سال‌های اخیر بر کاهش میزان آلایندگی دی‌اکسید کربن خودروهای مسابقه‌ای ساخت خود نیز تمرکز داشته و در ادامه این برنامه، قصد دارد با تمهیداتی که اندیشیده، آلایندگی کربن خودروی مسابقه‌ای حاضر در Baja 1000 سال آلاینده را نیز به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

آقای Tanner Foust که به عنوان یکی از رانندگان فولکس‌واگن در این رقابت حاضر خواهد بود، به توانایی فنی اطلس کراس اسپرت R اشاره کرده و اعلام نموده که از هم‌اکنون برای حضور در این مسابقه بسیار هیجان‌زده شده و برای نشستن پشت فرمان این شاسی‌بلند مسابقه‌ای لحظه‌شماری می‌کند.

فولکس‌واگن قصد دارد در اوایل سال 2020 یک مسابقه طراحی با موضوع خودروی مسابقه‌ای میان دانشجویان این رشته برگزار نماید.

دیدگاه کاربران