پنجمین نسل از سدان اقتصادی هوندا

معرفی هوندا سیتی مدل 2020

6 آذر 1398 10:30

پنجمین نسل از سدان جمع‌وجور هوندا سیتی با ساختار و طراحی کاملاً جدید داخلی و خارجی معرفی شده است. این خودرو که از پلتفرم مشترک با نسل جدید هوندا جاز 2020 بهره می‌برد در تایلند و در جریان نمایشگاه خودروی بین‌المللی بانکوک 2019 که از 29 نوامبر تا 10 دسامبر برگزار می‌شود، معرفی شده است.

هوندا سیتی از تاریخ 24 دسامبر به نمایندگی‌های هوندا در تایلند وارد شده و با قیمت پایه 19,170 دلار به فروش خواهد رسید.چهره نسل جدید سیتی بسیار مدرن‌تر و اسپرت‌تر از قبل به نظر رسیده و می‌توان به جرات ادعا کرد که این مدل اکنون به سایر سدان‌های ساخت این برند یعنی اینسایت و آکورد شبیه‌تر شده است.

جلوپنجره کروم، چراغ‌های دیلایت و عقب از نوع LED، رینگ‌های 15 اینچی و آنتن کوسه‌ای از موارد استاندارد ظاهری هوندا سیتی هستند.

در فضای داخلی نیز با نمایشگر 8 اینچی لمسی با پشتیبانی از اپل کارپلی و دستیار صوتی سیری، تهویه مطبوع خودکار، فرمان چند حالته، پوشش پارچه‌ای مشکی یا چرم دورنگ برای صندلی‌ها به همراه روکش مشکی براق برای کنسول مرکزی و دستگیره کرومی درها روبه‌رو هستیم.

هوندا سیتی مدل 2020 تریم RS

برای اولین بار در طول تاریخ تولید هوندا سیتی، نسل پنجم این خودرو با تریم RS نیز عرضه می‌شود که ظاهر اسپرت‌تری نسبت به مدل استاندارد خواهد داشت. سپرهای اسپرت با ظاهری خشن، جلوپنجره مشکی براق با نشان RS، چراغ‌های جلو و مه‌شکن‌ها از نوع LED، پوشش مشکی آینه‌های جانبی، رینگ‌های جدید 16 اینچی و رنگ قرمز Ignite برای بدنه از موارد انحصاری این تریم خواهد بود. هوندا سیتی RS در فضای کابین نیز به امکاناتی شامل صندلی‌ها با پوشش چرم و جیر با دوخت قرمز به همراه نمایشگر چندمنظوره اطلاعات مجهز شده است.

تریم‌های استاندارد و RS هوندا سیتی از نظر فنی تفاوتی با یکدیگر نداشته و هردو به پیشرانه یک لیتری سه سیلندر توربوشارژر مجهز شده‌اند که 120 اسب‌بخار قدرت و 173 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. هوندا اعلام کرده که بازدهی این پیشرانه برابر با یک پیشرانه 1.5 لیتری و گشتاور آن نیز معادل با یک پیشرانه 1.8 لیتری است.

کابین هوندا سیتی مدل 2020

تنها یک جعبه‌دنده CVT برای این خودرو قابل سفارش بوده که البته با پدال‌های پشت فرمان همراه شده است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو 4.2 لیتر بر صد کیلومتر بوده و میزان آلایندگی دی‌اکسید کربن آن نیز 99 گرم بر کیلومتر است که سیتی را با استاندارد آلایندگی یورو 5 مطابق می‌سازد.

هوندا سیتی 2020 به سامانه کنترل نیروی جانبی، شش کیسه هوا، EBD، ABS، دستیار پایداری خودرو، دستیار شروع حرکت در سربالایی و دوربین دید عقب نیز مجهز شده است.

این خودرو از تاریخ 24 دسامبر به نمایندگی‌های هوندا در تایلند وارد شده و با قیمت پایه 19,170 دلار به فروش خواهد رسید.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران