به لطف پیشرفت تکنولوژی ارتباطات

امکان حذف علائم ترافیکی از جاده‌های انگلیس تا سال 2027

8 آذر 1398 10:32

آیا می­‌توانید تصور کنید در جاده‌­ای رانندگی می‌­کنید که هیچ نوع علائم ترافیکی ندارد؟ احتمالاً در جواب این سوال خواهید گفت که عدم وجود علائم ترافیکی مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد. اما همان‌طور که می‌­دانید، تکنولوژی با سرعت زیادی در حال پیشرفت است و همین موضوع درباره تکنولوژی ارتباطات میان وسایل نقلیه هم صدق می­‌کند. به همین دلیل، احتمال دارد بسیار زودتر از زمانی که انتظار می­‌رود شاهد جاده‌­هایی بدون علائم ترافیکی باشیم.

با پیشرفت مداوم تکنولوژی‌­های مربوط به تحرک متصل و اتوماتیک، در آینده دیگر نیازی به علائم ترافیکی در جاده‌­ها نخواهد بود.اخیراً مقاله­‌ای تحت عنوان «برنامه انگلیس جهت دست یافتن به تحرکِ متصل و اتوماتیک تا سال 2030» توسط سازمانی به نام «زِنزیک» (Zenzic) منتشر شده که در آن به موضوع جاده­‌های فاقد علائم ترافیکی پرداخته شده است. این سازمان چنین تعریفی از خود ارائه می‌­دهد: «سازمانی که با ایجاد اتحاد میان صنعت، دولت و دانشگاه­‌ها، در جهت سرعت بخشیدن به انقلاب وسایل نقلیه خودران در انگلیس فعالیت می­‌کند.»

بر طبق این مقاله، با پیشرفت مداوم تکنولوژی‌­های مربوط به تحرک متصل و اتوماتیک، در آینده دیگر نیازی به علائم ترافیکی در جاده‌­ها نخواهد بود. با این حساب احتمال می­‌رود از سال 2027، راننده­‌ها در انگلیس شاهد بزرگراه‌­هایی فاقد علائم ترافیکی باشند. طبق ادعای این سازمان، از سال میلادی آینده برنامه‌هایی برای تجهیز شهرها، بزرگراه­‌ها و جاده­‌های خارج شهری برای ارائه خدمات مربوط به تحرک متصل و اتوماتیک اجرا خواهند شد.

دنیل روئیز (Daniel Ruiz) که در زنزیک سمت مدیر اجرایی ارشد را دارد، در این خصوص می‌­گوید: «در حال حاضر، شاهد تغییرات اجتماعی و اقتصادی قابل توجهی هستیم. حمل و نقل یکی از عوامل بنیادی مورد نیاز برای وقوع این تغییرات به شمار می­‌رود و به زودی، حمل و نقل توسط تکنولوژی­‌های مرتبط با ارتباطات و اتوماسیون دگرگون خواهد شد. با این حساب، در آینده شاهد تغییراتی در ظاهر بزرگراه‌­های انگلیس خواهیم بود. عدم وجود علائم ترافیکی در بزرگراه‌­ها مزایای اقتصادی داشته و باعث افزایش ایمنی خواهد شد.»

اما همان‌طور که انتظار می­‌رود، در این زمینه مشکلاتی هم وجود خواهد داشت. درست است که خودروهای خودران با قابلیت­‌های ارتباطی پیشرفته برای تردد در این بزرگراه­‌های جدید با مشکلی مواجه نخواهند شد، اما هنوز میلیون­‌ها خودروی قدیمی وجود دارد که از تکنولوژی ارتباطی جدید بهره‌­مند نیستند و به همین دلیل، راننده­‌های این خودروها به ناچار باید از علائم ترافیکی استفاده کنند. علاوه‌براین، با توجه به بازه زمانی نسبتاً کوتاهی که تا عملی شدن طرح بزرگراه‌های بدون علائم ترافیکی در نظر گرفته شده، عملاً غیر ممکن است که همه مالکین خودروهای قدیمی صاحب خودروهای جدید با تکنولوژی ارتباطی پیشرفته شوند. البته زنزیک از وجود چنین مشکلی آگاه است و در این خصوص اظهار کرده که نصب زیرساخت مربوطه سبب سرعت بخشیدن به توسعه خودروهای خودران و تکنولوژی مرتبط با آن خواهد شد.

مترجم : بهنام اصغریان

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران