شرکت بایدو در حال دریافت مجوزهای لازم برای حضور تاکسیهای بدون راننده در دو شهر چین است. قرار شده هریک از شهرهای ووهان و چانگ کینگ، میزبان 5 دستگاه از این تاکسیهای خودران باشد.
”آزمایش تاکسیهای خودران بایدو از سال 2020 در 10 شهر چین آغاز شده است، اما تفاوت مهم تاکسیهای حاضر در ووهان و چانگکینگ این است که راننده در پشت فرمان این خودروها حضور نخواهد داشت.“سرویس Apollo Go در ووهان از 9 صبح تا 5 عصر در محدوده 13 کیلومتر مربع و در چانگکینگ از 9 و نیم صبح تا 4 و نیم عصر در محدوده 30 کیلومتر مربع در دسترس مشتریان خواهد بود.
آقای Wei Dong قائم مقام بایدو، دریافت مجوز برای آزمایش تاکسیهای خودران را نقطه عطفی مهم در جهت استفاده از فناوری خودران در مقیاس انبوه دانسته است.
آزمایش تاکسیهای خودران بایدو از سال 2020 در 10 شهر چین آغاز شده است، اما تفاوت مهم تاکسیهای حاضر در ووهان و چانگکینگ این است که راننده در پشت فرمان این خودروها حضور نخواهد داشت.
براساس گزارش Nikkei Asia، دولت چین قصد دارد در زمینه فناوری خودران به رتبه اول جهان دست یابد. طبق یافتههای Renub Research، احتمال دارد که ارزش بازار این بخش تا سال 2030 به 98.9 میلیارد دلار برسد.
بلندپروازیهای این شرکت چینی به این نقطه ختم نشده، چراکه براساس ادعای بایدو، زیرمجموعه سازنده خودروهای برقی این شرکت یعنی Jida Auto، در حال عبور از شرکت آمریکایی تسلا در زمینه توسعه فناوریهای پیشرفته خودران است.
معرفی آپولو RT6 را میتوان گامی جدی در جهت رسیدن بایدو به اهداف بزرگ دانست، خودرویی مجهز به 8 حسگر لیدار و 12 دوربین که استفاده از فناوری خودران سطح 4 را ممکن میسازد. در مقام مقایسه، سامانه خودران تسلا براساس دوربینها فعال شده و مدیرعامل آن برند یعنی ایلان ماسک نیز استفاده از لیدار را غیرضروری دانسته است.
براساس ادعای بایدو، آپولو RT6 تاکنون در مسافت 32 میلیون کیلومتر مورد آزمایش قرار گرفته و اکنون تجربهای مشابه یک انسان با 20 سال سابقه رانندگی را کسب نموده است.
Jida Auto برای تولید 800 هزار دستگاه تاکسی خودران تا سال 2028، اعلام آمادگی کرده است.
بایدو عزم خود را برای حضور در ناوگان خودروهای عمومی جزم کرده چراکه در اوایل سال 2022 هم یک کامیون برقی به نام Xingtu را معرفی کرد. این کامیون توسط پینینفارینا طراحی و به مجموعه باتری 450 کیلووات ساعت مجهز شده است، که شعاع حرکتی 300 کیلومتر را برای آن فراهم میسازد. 11 دوربین، حسگر اینفرارد، 5 رادار موج کوتاه و یک حسگر لیدار، امکان استفاده از فناوری خودران را در این کامیون فراهم کرده است.
اخبار جدید تاکسیرانی
آخرین اخبار تاکسیرانان، وضعیت جدید نوسازی تاکسی فرسوده، مبلغ وام نوسازی تاکسی و جدیدترین شرایط و نحوه تعویض تاکسی قدیمی را در مقاله اخبار تاکسی فرسوده مطالعه کنید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : carscoops.com