خودروی برقی چندمنظوره ماژولار

معرفی خودروی برقی Neuron EV T-One

11 آذر 1398 13:27

شرکت Neuron EV که با سرمایه‌گذاری چینی‌ها در ایالت کالیفرنیا در ایالات متحده پایه‌گذاری شده، به تازگی تصاویری از خودروی ماژولار و چندمنظوره الکتریکی خود با نام T-One منتشر کرده است.

پلتفرمی که این خودرو براساس آن ساخته شده، امکان استفاده به صورت چند کاربری مختلف شامل ون، پیکاپ و خودروی مسافری با ظرفیت حمل بار را داراست.شرکت مذکور اوایل ماه نوامبر و در جریان نمایشگاه بین‌المللی واردات 2019 که در شانگهای برگزار شد، مدل T-One را معرفی کرد. اما اکنون جزئیات بیشتری درباره این خودروی الکتریکی منتشر شده، وسیله‌ای که به نظر می‌رسد چیزی مابین ون و پیکاپ باشد.

شرکت Neuron EV اعلام کرده که حرف T در نام این خودرو نشانگر این واقعیت است که T-One بر روی پلتفرم پیکاپ ساخته شده درحالی‌که کلمه One نمایانگر چندمنظوره بودن این مدل و جمع شدن چند قابلیت مختلف در آن است.

همان‌طور که از تصاویر انتشار یافته دریافت می‌شود، پلتفرمی که این خودرو براساس آن ساخته شده، امکان استفاده به صورت چند کاربری مختلف شامل ون، پیکاپ و خودروی مسافری با ظرفیت حمل بار را دارا بوده و حتی می‌تواند به عنوان یک ون لوکس نیز مورد استفاده قرار گیرد. به همین دلیل است که Neuron EV از محصول خود به عنوان خودروی برقی چندمنظوره ماژولار یاد می‌کند.

خودروی برقی Neuron EV T-One

طبیعی است که اکنون بسیاری افراد درباره مشخصات فنی این خودرو کنجکاو باشند اما فعلاً شرکت سازنده درباره اعداد و ارقام مربوط به بخش فنی T-One سکوت کرده است.

از سوی دیگر، شرکت Neuron EV اقدام سایر فعالان صنعت خودرو در زمینه رکوردشکنی در زمینه سرعت و عبور از حدود مجاز تعیین شده را زیر سوال برده است. بنابراین می‌توان حدس زد که T-One قرار نیست همچون پیکاپ معرفی شده از سوی تسلا، خودرویی پر شتاب باشد. همچنین اعلام شده که شاسی این خودرو به گونه‌ای طراحی شده که بتوان منبع قدرت را در نقاط مختلف آن قرار داد و همچنین امکان نصب پنل‌های خورشیدی نیز وجود دارد.

خودروی برقی Neuron EV T-One

مسئولین شرکت Neuron EV در جریان یک کنفرانس خبری از سطح بالای کیفیت، راحتی، قابلیت اعتماد، ایمنی و پاک بودن محصول ساخت خود خبر داده و همچنین بر این نکته تاکید کرده‌اند که فعالیت خود را بر تولید محصولات هوشمند متمرکز خواهند کرد نه تولید در مقیاس انبوه.

مسئولین این شرکت با بیان این موضوع که درحال حاضر ظرفیت بسیار بالایی در زمینه تولید خودروهای پاک وجود دارد، مشتریان بین 30 تا 50 سال را به عنوان بازار هدف T-One معرفی کرده چراکه این افراد عموماً از فناوری به عنوان عاملی برای متعادل ساختن سبک زندگی خود استفاده می‌کنند.

هنوز زمان مشخصی برای شروع تولید T-One تعیین نشده و Neuron EV اعلام کرده که هنوز برای کارهای تحقیقاتی بیشتر نیاز به زمان دارد.

کابین خودروی برقی Neuron EV T-One

بدون شک می‌توان ظاهر T-One را قابل قبول دانست. همچنین فضای کابین این خودرو نیز بسیار جالب است و همان‌گونه که در تصاویر نشان داده شده، می‌توان چیدمان‌های مختلفی برای آن تعریف کرد.

صندلی‌های عقبی T-One چندان شباهتی به پیکاپ‌های امروزی ندارد هرچند که خود این خودرو نیز چیزی نیست که بتوان مشابه آن را دید. به هرحال باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا این خودرو از سطح یک کانسپت نمایشی فراتر می‌رود یا خیر.

دیدگاه کاربران