عصری جدید در کالیفرنیا

آغاز آزمایش تاکسی‌های خودران مرسدس‌بنز

13 آذر 1398 13:55

شرکت دایملر رسماً اعلام کرده که تاکسی‌های خودران ساخت این شرکت به صورت آزمایشی در ایالت کالیفرنیا در غرب آمریکا شروع به حرکت خواهند کرد. بنابر اظهارات منابع خبری نزدیک به این شرکت، این کار دایملر به منظور دریافت بازخورد کاربران بوده است.

ناوگان خودروهای خودران مرسدس‌بنز در این برنامه شامل 30 دستگاه سواری (بیشتر شامل سدان‌های S کلاس) بوده که به حسگرهای لیزری برای اسکن فواصل دور مجهز شده‌اند.مدیرعامل جدید دایملر آقای Ola Kallenius نیز در سخنان خود از توجه این شرکت به فناوری‌های خودران خبر داده است. وی ماه گذشته و در جریان یک رویداد خبری در لندن از به کارگیری فناوری خودران توسعه یافته توسط دایملر در خودروهای تجاری خبر داد و همچنین به تلاش این شرکت برای به صرفه بودن و اجتناب از انجام کارهای تکراری در زمینه توسعه این فناوری‌ها اشاره کرده است.

ناوگان خودروهای خودران مرسدس‌بنز در این برنامه شامل 30 دستگاه سواری (بیشتر شامل سدان‌های S کلاس) بوده که به حسگرهای لیزری برای اسکن فواصل دور مجهز شده‌اند. پیش‌بینی شده که احتمالاً کار تست این خودروها برای مدت چند ماه ادامه خواهد داشت.

هرچند که این خودروها قابلیت هدایت خود را دارند اما یک راننده ایمنی نیز در پشت فرمان قرار خواهد گرفت.

دایملر از مدتی پیش در مسیرهای عمومی منطقه اشتوتگارت در آلمان مشغول به تست خودروهای مجهز به فناوری سطح 4 خودران بوده اما تفاوت آزمایش انجام شده در کالیفرنیا این است که سرنشینان تاکسی‌های خودران، توسط این شرکت استخدام نشده و شرایط به واقعیت نزدیک خواهد بود.

تاکسی‌های خودران مرسدس‌بنز

از نوامبر سال 2018 سن‌خوزه به عنوان سومین شهر بزرگ کالیفرنیا برای انجام آزمایش خودران‌های مرسدس‌بنز انتخاب شد. این شهر که براساس پیش‌بینی‌ها در طی دو دهه آینده 40 درصد افزایش جمعیت را تجربه خواهد کرد، می‌تواند محل بسیار مناسبی برای انجام این بررسی‌ها باشد.

همانطور که قبلاً اشاره شد، شرکت دایملر تمایل دارد از فناوری توسعه یافته توسط خود برای استفاده در خودروهای تجاری سبک و سنگین استفاده نماید چراکه براین باور است که میزان درآمدزایی این وسایل می‌تواند بسیار بالا باشد.

مدیرعامل دایملر همچنین به این نکته اشاره کرده که این شرکت همچنان به کار توسعه و تحقیق ادامه داده و برای ورود به بازار تعجیل نخواهد کرد.

اخبار جدید تاکسیرانی

آخرین اخبار تاکسیرانان، وضعیت جدید نوسازی تاکسی فرسوده، مبلغ وام نوسازی تاکسی و جدیدترین شرایط و نحوه تعویض تاکسی قدیمی را در مقاله اخبار جدید تاکسیرانی مطالعه کنید.

دیدگاه کاربران