روح اسپرت برای سدان لوکس انگلیسی

تیونینگ رولزرویس فانتوم توسط Spofec

14 آذر 1398 11:22

مطمئناً روبه‌رو شدن با نمونه‌ای تقویت شده از رولزرویس فانتوم واقعه‌ای تعجب‌آور خواهد بود زیرا این سوال پیش خواهد آمد که اصلاً چه دلیل منطقی برای تقویت چنین خودروی لوکسی وجود دارد؟ خب باید قبول کرد که مشخصات استاندارد مدل فانتوم هرچقدر هم که قابل قبول باشد بازهم برای بخشی از مشتریان این خودرو راضی‌کننده نبوده و این دسته از خریداران به تملک نمونه‌ای خاص‌تر تمایل دارند.

مهمترین تغییر این نمونه در بخش فنی اتفاق افتاده، جایی که خروجی پیشرانه 12 سیلندر توئین توربو 6.75 لیتری رلزرویس فانتوم در قدرت و گشتاور با 112 و 110 واحد افزایش روبه‌رو شده است.برای جلب رضایت چنین افرادی شرکت Spofec وارد عمل شده و مجموعه‌ای شامل تغییرات ظاهری و فنی برای فانتوم به ارمغان آورده تا بنابر اظهار این شرکت، تعریف دوباره‌ای از این خودروی لوکس ارائه نماید. همان‌گونه که از تصاویر دریافت می‌شود، تمرکز متخصصان این شرکت آلمانی بر ارائه ظاهری اسپرت برای این خودروی بزرگ لوکس معطوف شده است.

چشم‌گیرترین موارد در این بخش را می‌توان قطعات کربنی بدنه و رینگ‌های 24 اینچی دانست که در همکاری میان Spofec و Vossen ساخته شده‌اند.

کیت بدنه شامل قطعاتی برای نمای جلو بوده که جایگزین سپر استاندارد شده و یک اسپویلر را به این بخش می‌افزاید تا چهره‌ای خشن از این خودرو به معرض نمایش درآید. Spofec همچنین اعلام کرده که این تغییرات میزان بالا رفتن محور جلو در سرعت‌های زیاد را کاهش خواهد داد.

تیونینگ رولزرویس فانتوم توسط Spofec

نشان‌های برند Spofec روی گلگیر های جلو ، فلاپ‌های نصب شده روی هلالی چرخ‌ها، اسپویلر عقب، تایرهای295/30R24  با امکان انتخاب 72 رنگ برای رینگ‌ها و کاهش 40 میلی‌متری ارتفاع خودرو را می‌توان جزء سایر تفاوت‌های مهم این نمونه با رولزوریس فانتوم استاندارد دانست.

مهندسان Spofec ابزار خاصی برای کنترل سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر این خودرو طراحی کرده‌اند که ارتفاع کلی خودرو را در هنگام حرکت تا سقف سرعت 140 کیلومتر برساعت کاهش می‌دهد. در صورت حرکت با سرعت بیشتر از این رقم، تنظیمات سیستم تعلیق به حالت استاندارد بازمی‌گردد.

اما مهمترین تغییر این نمونه در بخش فنی اتفاق افتاده، جایی که خروجی پیشرانه 12 سیلندر توئین توربو 6.75 لیتری رلزرویس فانتوم در قدرت و گشتاور با 112 و 110 واحد افزایش روبه‌رو شده و به قدرت676 اسب‌بخار و گشتاور 1010 نیوتن‌متر دست یافته است. شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت این سدان لوکس به 5 ثانیه رسیده و حداکثر سرعت آن نیز برابر با 250 کیلومتر برساعت خواهد بود.

دیدگاه کاربران