علاجی برای کاهش فروش در بازار چین

آغاز فروش جیپ گرند کامندر PHEV

14 آذر 1398 12:01

شرکت جیپ اقدام به فروش اولین خودروی برقی‌سازی شده خود در بازار چین کرده است. خودروی موردنظر که نسخه پلاگین هیبرید مدل گرند کامندر است، با قیمت پایه 44,070 دلار به فروش می‌رسد.

فروش جیپ در بازار چین در 10 ماه ابتدایی 2019 نسبت به مدت مشابه سال قبل، 46 درصد کاهش نشان می‌دهد.نیروی محرکه این شاسی‌بلند هیبرید از پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ بنزین‌سوز محصول گروه فیات کرایسلر با کد شناساییGME-T4  تامین می‌شود که که همراه با دو موتور برقی کار می‌کند. این خودرو می‌تواند تا سقف 70 کیلومتر مسیر را در حالت تمام برقی و با تکیه بر باتری 13 کیلووات ساعتی لیتیوم یون خود که در کف جاسازی شده، طی نماید. لازم به ذکر است نهایت شعاع حرکتی این مدل برابر با 900 کیلومتر خواهد بود.

باتری مذکور را می‌توان ظرف تنها 2 ساعت با استفاده از جریان 220 ولت شارژ کرد هرچند که با تجهیزات شارژ استاندارد جیپ این زمان به 8 ساعت افزایش خواهد یافت.

راننده این جیپ گرند کامندر PHEV می‌تواند در هنگام حرکت و از طریق یک کنترل چرخان در کنسول میانی چهار حالت مختلف را برای رانندگی انتخاب نماید که شامل هیبرید، برقی، E-Save و اسپرت خواهد بود. حالت پیش‌فرض برای این خودرو هیبرید است. در حالت برقی از ذخیره بنزین استفاده نخواهد شد و حداکثر سرعت به 125 کیلومتر برساعت محدود می‌شود. در حالت E-Save نیز تکیه اصلی بر باتری خواهد بود اما در حالت اسپرت، خودرو تمام توان را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

براساس گزارش اتونیوز اروپا فروش جیپ در بازار چین از شرایط بازار متاثر شده و کاهش چشم‌گیری داشته به گونه ای که در 10 ماه ابتدایی سال 2019 این شرکت تنها موفق به فروش 57,804 دستگاه از محصولات خود شده است که نسبت به مدت مشابه سال 2018، 46 درصد کاهش نشان می‌دهد. البته اوضاع در سال 2018 نیز چندان خوشایند نبوده چراکه فروش بیش از 125 هزار دستگاهی این شرکت در آن سال 39 درصد کمتر از سال قبل بوده است.

دیدگاه کاربران