سدان برقی با برد تقریبی 490 کیلومتر

رونمایی از نسخه برقی هیوندای لافستا در چین

14 آذر 1398 22:30

در زمانی که صنعت خودرو بر نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس تمرکز کرده بود، هیوندای خودروی برقی لافِستا (Lafesta) را در چین معرفی کرد.

انتظار می‌­رود نسخه برقی هیوندای لافستا بتواند با هر بار شارژ، مسافت تقریبی 490 کیلومتر را پیمایش کند.این خودروساز کره‌­ای قرار است عرضه لافستا را در اوایل سال میلادی آینده آغاز کند. از نکات قابل توجه در این خودرو می­‌توان به سبک طراحی اسپرت آن اشاره کرد که طبق ادعای هیوندای، شما را احساساتی خواهد کرد! علاوه‌براین، طراحی نسخه برقی لافستا تفاوت قابل ملاحظه‌­ای با نسخه بنزینی آن دارد. این تفاوت بیشتر در نمای جلو مشهود است، چرا که بر خلاف نسخه بنزینی، نسخه برقی فاقد جلوپنجره است.

البته تفاوت در طراحی این دو نسخه در نمای عقب هم وجود دارد. به طور مثال، می­‌توان به سپر عقب با طراحی آیرودینامیک اشاره کرد. علاوه‌براین، در نسخه برقی خبری از دو خروجی اگزوز در این قسمت نبوده و یک دیفیوزر جای آن­‌ها را گرفته است.

نسخه برقی هیوندای لافستا در چین

اما بر خلاف فضای خارجی نسخه برقی که تفاوت­‌های قابل توجهی با فضای خارجی نسخه بنزینی دارد، این دو نسخه در فضای داخلی تقریباً یکسان هستند. با این حساب، پشت فرمان این خودرو با یک صفحه نمایش 7 اینچی در قسمت پشت آمپر مواجه خواهید شد. در قسمت میانی داشبورد، یک صفحه نمایش لمسی 10.25 اینچی برای سیستم اطلاع رسانی و سرگرمی به چشم می­‌خورد که ایستگاه­‌های شارژ در نزدیکی شما را هم نمایش می­‌دهد. البته پشت فرمان این سدان برقی، می­‌توانید توسط سیستم تشخیص دستورات صوتی هم قابلیت­‌های مختلف آن را کنترل کنید.

در زمینه تکنولوژی و ایمنی هم هیوندای لافستا حرف­‌های زیادی برای گفتن داشته و به مجموعه­‌ای از سیستم‌­های کمکی راننده پیشرفته مجهز شده است. به طور مثال، می­‌توان به سیستم پایش نقاط کور اشاره کرد. به علاوه، این خودروی برقی از شش کیسه هوا هم بهره می­‌برد.

این خودروساز کره‌­ای اطلاعات زیادی در زمینه مشخصات فنی این سدان برقی منتشر نکرده، اما اعلام کرده که لافستا از یک پکِ باتری با ظرفیتی معادل با 56.5 کیلووات ساعت بهره می­‌برد. این پک باتری به یک موتور برقی متصل شده که حداکثر قدرت آن به 201 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور آن به 310 نیوتن‌متر می­‌رسد. با این حساب، انتظار می‌­رود نسخه برقی هیوندای لافستا بتواند با هر بار شارژ، مسافت تقریبی 490 کیلومتر را پیمایش کند.

دیدگاه کاربران