گونه نادری از گودزیلا با قیمت یک میلیون دلار

رونمایی از نیسان GT-R50 مدل 2020

2 خرداد 1399 12:30

پس از انتشار چند تصویر گرافیکی و البته مشاهده نمونه آزمایشی، بالاخره نیسان از مدل GT-R50 رونمایی کرده است. این خودرو به عنوان محصول مشترک تیم نیسان در اروپا و آمریکای شمالی و استودیو طراحی ایتال دیزاین قرار بود در جریان نمایشگاه خودرو ژنو معرفی شود که متاسفانه این رویداد جهانی لغو شد.

از این خودروی یک میلیون دلاری تنها 50 دستگاه ساخته می‌شود.هرچند GT-R50 را نمی‌توان به عنوان نسل جدید نیسان GT-R به حساب آورد ولی در عین حال احتمال دارد این خودرو با گودزیلای آینده شباهت‌هایی داشته باشد. ساختار GT-R50 با مدل استاندارد GT-R که از سال 2007 تاکنون در بازار حضور دارد یکسان بوده با این تفاوت که در نمای ظاهری و طراحی کابین دستخوش تغییراتی قابل توجه شده است.

برخلاف تصاویری که پیش از این انتشار یافته بود، نمای جلو و عقب این خودرو با رنگ مشکی تزئین شده که با سایر بخش‌های بدنه تضاد بصری زیبایی ایجاد کرده است. با وجود این‌که فرم کلی این مدل ویژه به مدل اصلی وفادار مانده، اما اکثر جزئیات همچون چراغ‌ها و سپرها با طرحی جدید ساخته شده‌اند.

نیسان GT-R50 مدل 2020

ارتفاع سقف به میزان 54 میلی‌متر نسبت به نیسان GT-R Nismo مدل 2018 کاهش یافته ضمن این‌که طراحی کلی آن نیز متفاوت از کار درآمده است.

چراغ‌های LED جلو، باله بزرگ عقب و رینگ‌های 21 اینچی جزء مواردی هستند که مختص این مدل ساخته شده‌اند.

تغییرات اعمال شده بر فضای کابین به میزان طراحی بدنه نبوده با این حال در این بخش نیز همانطور که از یک خودروی سفارشی انتظار می‌رود، استفاده زیاد از فیبرکربن، چرم و آلکانترا جالب توجه است. با تمام این‌ها نمی‌توان کتمان کرد که طراحی کلی کابین این خودرو برگرفته از نیسان GT-R بوده که خودرویی 13 ساله و تقریباً قدیمی است.

کابین نیسان GT-R50 مدل 2020

در بخش فنی اما اوضاغ تغییر می‌کند چراکه پیشرانه شش سیلندر 3.8 لیتری توئین توربو ساخت نیسان توسط نیسمو تقویت شده و با 110 واحد افزایش قدرت نسبت به GT-R Nismo یا حتی مدل Track Edition، اکنون 710 اسب‎بخار قدرت در اختیار راننده قرار می‌دهد. میزان حداکثر گشتاور نیز 128 واحد افزایش یافته و به 780 نیوتن‌متر رسیده است.

جعبه‌دنده شش سرعته دوکلاچه خودرو نیز مورد بازبینی قرار گرفته تا بتواند با پیشرانه تقویت شده سازگاری بهتری داشته باشد. ترمزهای تقویت شده برمبو نیز بهتر از قبل توانایی متوقف کردن این هیولای قدرتمند را خواهند داشت.

نیسان GT-R50 مدل 2020

تامین سیستم تعلیق با کمک‌فنرهای قابل تنظیم برعهده Bilstein بوده درحالی‌که تایرهای ساخت میشلین خودرو نیز از نوع Pilot Super Sport و با ابعاد 255/35  و 285/30 برای رینگ‌های 21 اینچی محورهای جلو و عقب انتخاب شده است.

نیسان از دسامبر 2018 تاکنون درحال ثبت سفارش برای 50 دستگاه GT-R50 بوده اما هنوز تمام نمونه‌های این خودروی سفارشی به فروش نرسیده است. یکی از علل این امر را باید در قیمت 1.08 میلیون دلاری این مدل دانست که تقریباً 5 برابر گران‌ترین نسخه نیسان GT-R یعنی مدل نیسمو با قیمت 212,435 دلار خواهد بود.

به هرحال روند تحویل GT-R50 به مشتریان از اواخر 2020 الی اوایل 2021 آغاز خواهد شد.

دیدگاه کاربران