لیمیتد و با تزئینات متفاوت

معرفی نیسان GT-R نسخه T-Spec

24 شهریور 1400 11:04

14 سال از زمانی که نیسان GT-R به عنوان جانشینی برای نسل پنجم نیسان GTR اسکای‌لاین قدم به عرصه گذاشت، می‌­گذرد. پس از گذشت بیش از یک دهه از زمان آغاز تولید این خودروی قدرتمند، نیسان همچنان به تولید GT-R با طراحی و مشخصات فنی مشابه با نمونه اولیه ادامه می­‌دهد.

یکی از مهمترین ویژگی­‌های این مدل ویژه، امکان سفارش آن با طیفی خاص از رنگ خاکستری است، که آخرین بار در نسخه خاصی از نسل پنجم نیسان اسکای‌لاین مشاهده شد.در زمانی که شایعاتی مبنی بر خاتمه تولید این سوپراسپرت ژاپنی به گوش می‌رسد، نیسان تصمیم گرفته یک نسخه سفارشی از GT-R را با لقب T-spec به علاقمندان عرضه نماید.

یکی از مهمترین ویژگی­‌های این مدل ویژه، امکان سفارش آن با رنگ Millennium Jade است، که طیفی از خاکستری بشمار می‌­آید. طرفداران نیسان GT-R احتمالاً به خاطر دارند که این رنگ آخرین بار در نسخه خاصی از نسل پنجم نیسان اسکای‌لاین یعنی R34 GT-R V-Spec II Nür مشاهده شده که یکی از نایاب­‌ترین نمونه‌­های این خودروی ژاپنی بشمار می‌­آید.

با توجه به آنکه رنگ مذکور تاکنون در ایالات متحده عرضه نشده، نسخه T-Spec می­‌تواند برای خریداران ساکن این کشور بسیار جالب باشد. البته رنگ مشکی مرواریدی میدنایت هم دومین پوشش درنظر گرفته شده برای این نسخه ویژه از نیسان GT-R است، که یک‌بار در سال 2014 برای همین نسل و پیش از آن برای اسکای‌لاین R34 V-Spec عرضه شده است.

 نیسان GT-R نسخه T-Spec

افزایش عرض گلگیرهای جلو، باله فیبرکربنی عقب، رینگ‌های آلومینیومی طلایی، ترمزهای کربن-سرامیک به همراه مسیر برای هدایت جریان هوا برای کاهش دمای آن‌ها، آینه­‌های جانبی همرنگ بدنه، کانال هوا روی کاپوت به رنگ مشکی، نشان T-spec در کابین و نقاطی از بدنه و پوشش چرم، آلکانترا و جیر برای کابین این خودرو، سایر ویژگی­‌های درنظر گرفته شده برای نسخه T-Spec از نیسان GT-R خواهد بود. به تمام این‌ها باید پوشش رنگ سبز Mori برای تزئین فضای کابین را نیز اضافه کرد، که برای نخستین مرتبه در نیسان GT-R عرضه شده است.

علی‌رغم تمام این تغییرات ظاهری، در مشخصات فنی نسخه T-spec هیچگونه تغییری اعمال نشده است و همچنان شاهد حضور پیشرانه 3.8 لیتری شش سیلندر توئین توربوشارژ با 565 اسب­‌بخار قدرت هستیم، که نیروی خود را از طریق جعبه‌دنده شش سرعته دوکلاچه به تمامی چرخ‌ها انتقال می‌­دهد.

 نیسان GT-R نسخه T-Spec

نیسان فعلاً درباره تیراژ تولید GT-R T-spec سکوت کرده است، ولی رسما اعلام نموده که قصد دارد این خودرو را با مدل 2021 به بازار عرضه کند، که امری غیرمنتظره است چراکه این خودرو در ماه سپتامبر معرفی شده و براساس قانون نانوشته رایج در صنعت خودرو، باید مدل سال بعد را بر پیشانی داشته باشد. البته با توجه به عمر 14 ساله نیسان GT-R، نمی‌­توان خودروساز ژاپنی را برای این تصمیم چندان سرزنش کرد.

انتظار می­‌رود نسخه T-spec از نیسان GT-R در تیراژ بسیار محدود تولید شود و از زمستان آینده با قیمت پایه 138,490 دلار وارد ایالات متحده شود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران