پیکاپی قدرتنمد با 770 اسب‌بخار قدرت

دوپینگ فورد F-150 با کمک شلبی

17 آذر 1398 15:39

پیکاپ قدرتمند شلبی که مدتی پیش به عنوان یک کانسپت معرفی شده بود را دیگر نمی‌توان به عنوان یک مدل نمایشی قلمداد کرد چراکه شرکت سازنده اعلام کرده از اوایل سال جاری در نمایندگی‌های منتخب فورد اقدام به عرضه F-150 Super Snake Sport خواهد کرد. البته افرادی که به خرید این خودرو علاقه دارند بهتر است کمی عجله کنند چراکه برای ساخت تنها 250 نمونه از آن برنامه‌ریزی شده است.

شلبی پیشرانه هشت سیلندر 5 لیتری استاندارد فورد که در سینه این پیکاپ قرار دارد را به سوپرشارژر مجهز کرده که طبق اعلام این شرکت قدرتی بیش از 770 اسب‌بخار تولید می‌کند.مدیر شرکت شلبی یعنی آقای Gary Patterson، شلبی F-150 Super Snake Sport  را یک طرح تحقیقاتی برای ساخت یک پیکاپ قدرتمند با مجوز حضور در خیابان‌ها توصیف کرده که پس از دریافت بازخورد مثبت از سوی علاقمندان، رسانه‌ها و همچنین نمایندگان شلبی، شرکت به ساخت آن تشویق شده است.

طبق گفته­ وی، تیم مهندسان شلبی به سرعت کارهای نهایی تولید این خودرو را انجام داده و ساخت آن از سه ماهه اول سال 2020 در منطقه لاس‌وگاس آغاز خواهد شد.

صحبت درباره کار سریع تیم مهندسان شرکت شلبی اغراق نیست چراکه این پیکاپ تنها یک ماه پیش و به عنوان یک کانسپت در جریان نمایشگاه SEMA 2019 به معرض نمایش گذاشته شد.

قرار است مدل نهایی نیز به تمام مشخصات ظاهری نمونه کانسپت همچون تغییرات نمای جلو و عقب، نوارهای تزئینی روی بدنه و همچنین رینگ‌های اسپرت مجهز باشد.

سیستم تعلیق بهسازی شده و ترمزهای تقویت شده نسبت به نمونه استاندارد را نیز می‌توان جزء سایر مشخصات این پیکاپ اسپرت دانست هرچند که اعلام شده نمونه نهایی، در تمام جزئیات کاملاً شبیه نمونه پیکاپ نخواهد بود.

شلبی پیشرانه هشت سیلندر 5 لیتری استاندارد فورد که در سینه این پیکاپ قرار دارد را به سوپرشارژر مجهز کرده که طبق اعلام این شرکت قدرتی بیش از 770 اسب‌بخار تولید و امکان دستیابی به سرعت 96 کیلومتر برساعت را ظرف تنها 3.4 ثانیه فراهم می‌کند. ارقام مذکور بسیار قابل توجه هستند زیرا معمولاً چنین اعدادی را می‌توان در مشخصات فنی خودروهای سوپراسپرت مشاهده کرد نه یک پیکاپ.

فورد شلبی F-150 Super Snake Sport

بد نیست بدانید فورد شلبی F-150 Super Snake Sport از پیکاپ راش F-150 Nitemare نیز سریع‌تر است، خودرویی که لقب سریع‌ترین پیکاپ تولید انبوه جهان را یدک می‌کشد.

به هرحال برای خرید نسخه پایه پیکاپ قدرتمند F-150 Super Snake Sport باید 86,085 دلار بپردازید که برای نسخه قدرتمندتر به 93,385 دلار افزایش خواهد یافت.

دیدگاه کاربران