بیشترین مسافت طی شده با یکبار سوخت‌گیری

ثبت رکوردی جدید توسط هیوندای نکسو هیدروژنی

17 آذر 1398 16:37

محصول هیدروژن-سوز شرکت هیوندای یعنی مدل نکسو موفق شده رکورد جدیدی را در زمینه حداکثر مسافت پیموده شده با یکبار سوخت‌گیری در این نوع خودروها ثبت نماید.

هیوندای نکسو ضمن رکوردشکنی بیشترین مسافت طی شده با یکبار سوخت‌گیری توسط خودرویی هیدروژنی، موفق به تصفیه 404.6 کیلولیتر هوا شده است.این خودرو که توسط خلبان فرانسوی یعنی آقای Bertrand Piccard رانده شده، توانسته با یکبار سوخت‌گیری مسافت 778 کیلومتر را در شمال فرانسه طی کند. جالب است بدانید پس از طی این مسافت، خودرو هنوز سوخت کافی برای پیمودن 49 کیلومتر دیگر را نیز داشته است.

سفر آزمایشی این خودرو از ایستگاه سوخت‌گیری هیدروژن به نام FaHyence در Sarreguemines و در روز 25 نوامبر آغاز شد. دلیل انتخاب این محل، برگزاری رویداد ویژه‌ای بود که روز بعد از شروع آزمایش و در ناحیه‌ای نزدیک پاریس برگزار می‌شد.

میزان آلاینده دی‌اکسید کربن تولید شده از این هیوندای نکسو در طول سفر 111.2 کیلوگرم کمتر از یک خودروی مجهز به پیشرانه درون‌سوز بوده است. نکته جالب دیگر این‌که نکسو در طول مسیر موفق به تصفیه 404.6 کیلولیتر هوا شده یعنی میزان هوایی که 23 فرد بزرگسال در طول روز برای تنفس نیاز دارند.

با انجام این آزمایش مشخص شد که شرکت هیوندای این روزها نقشی کلیدی در توسعه خودروهای مجهز به فناوری‌های پاک داشته و توانسته نام خود را به عنوان اولین شرکتی که خودروهای هیدروژن-سوز را در تیراژ انبوه تولید می‌کند، ثبت نماید.

دیدگاه کاربران