بررسی تاثیرگذاری عوامل مختلف

تحقیقات جدید هیوندای در مورد سبک رانندگی

19 آذر 1398 11:10

یافته‌های شرکت هیوندای نشان می‌دهد که تقریباً 37 هزار روش گوناگون رانندگی وجود دارد. این یافته‌ها براساس پژوهش تازه‌ای است که اخیراً توسط متخصصان این شرکت کره‌ای انجام شده است.

حتی نوع سوخت خودرو می‌تواند در سبک رانندگی افراد تاثیرگذار باشد!این شرکت خودروساز 2000 راننده اهل بریتانیا را موردنظر قرار داده تا سبک رانندگی آن‌ها را شناسایی کرده و همچنین به برخی شبهات احتمالی میان سبک رانندگی صاحبان خودروهای متفاوت از جمله خودروهای برقی پاسخ دهد.

در جریان این پژوهش، 5 سبک متفاوت و البته کلی رانندگی مورد شناسایی قرار گرفت:

    1. 28 درصد با اعتماد به نفس
    2. 24 درصد دقیق و با احتیاط
    3. 19 درصد خونسرد
    4. 7 درصد عصبی و مضطرب
    5. 7 درصد تهاجمی

یافته‌های تحقیق نشان داد که رانندگان با اعتماد به نفس بالا را می‌توان بیشتر در میان مردان پیدا کرد، بدین معنی که این خصلت در 31 درصد از آنها مشاهده شده درحالی‌که این میزان در میان رانندگان زن به 25 درصد می‌رسد. در این پژوهش، بیشتر بانوان اظهار داشتند که در هنگام رانندگی مضطرب هستند.

92 درصد افرادی که در پژوهش مورد پرسش قرار گرفتند اظهار داشتند که هرگز به منظور خطاب به سایر رانندگان از بوق استفاده نمی‌کنند. همچنین 42 درصد افراد اظهار داشتند که درهنگام مواجه به اتوبوس به آن اجازه عبور می‌دهند.

37 درصد این افراد اظهار داشتند که اقدام به تشکر از سایر رانندگان کرده اما یک پنجم رانندگان مورد تحقیق به این مسئله اعتراف نمودند که سعی دارند پیش از قرمز شدن چراغ راهنمایی سرعت خود را افزایش دهند تا از مسیر عبور نمایند.

یکی از نکات جالب این پژوهش این است که 21 درصد از رانندگان خودروهایی که سوختی غیر از انواع معمول فسیلی مصرف می‌کنند، خود را خونسرد می‌دانند درحالی‌که این رقم در خودروهای متداول برابر با 19 درصد است. هیوندای همچنین چند پارامتر متفاوت رانندگان این‌گونه خودروها همچون میزان ضربان قلب و یا شناسایی صورت سایر رانندگان را مورد بررسی قرار داده است.

آقای Gary Lamb که رانندگی حرفه‌ای را آموزش می‌دهد معتقد است که عوامل زیادی همچون مهارت، تجربه و حتی نوع موسیقی که افراد در حین رانندگی گوش می‌دهند می‌تواند در سبک رانندگی آن‌ها تاثیرگذار باشد. وی در ادامه سخنان خود به این نکته اشاره داشته که در طول 25 سال تجربه کاری خود انواع بسیار گوناگونی از افراد را مشاهده کرده اما مسئله جالب این است که نوع سوخت خودرو می‌تواند در سبک رانندگی افراد تاثیرگذار باشد.

وی ابراز امیداواری کرده که با نزدیک شدن به سال 2040 و بیشتر شدن حضور خودروها و موتورسیکلت‌های پاک در معابر، سبک رانندگی افراد نیز بهتر از قبل شود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران