همزمان با معرفی در بازار خاورمیانه

معرفی نسخه‌ای خاص از جیپ گلادیاتور

28 آذر 1398 18:07

جیپ تصمیم دارد بین 26 دسامبر سال میلادی جاری تا 10 ژانویه سال میلادی آینده یعنی بین 5 تا 20 دی در ابو ظبی، پایتخت امارات متحده عربی، مدل گلادیاتور (Gladiator) را برای بازار خاور میانه به صورت رسمی رونمایی کند.

همزمان با معرفی پیکاپ گلادیاتور در بازار خاورمیانه، جیپ یک نسخه تولید محدود در تیراژ 300 دستگاه را برای این بازار معرفی خواهد کرد.این رویداد در منطقه‌­ای ویژه برگزار خواهد شد. این منطقه مشهور، یک تپه ماسه‌ای بسیار بزرگ بوده که ارتفاع آن به 300 متر می­‌رسد و به دلیل شیب زیادی که در برخی قسمت­‌های آن وجود دارد، به «تپه ترسناک» (Moreeb Dune) شهرت یافته است. گفته می­‌شود تپه ترسناک مرتفع­‌ترین تپه ماسه‌­ای در امارات متحده عربی بوده و حتی برخی آن را مرتفع­‌ترین تپه ماسه­‌ای در جهان می­‌دانند. این منطقه هر سال تعداد بسیار زیادی از علاقه­‌مندان به آفرود را به خود جذب می­‌کند. با این حساب، تپه ترسناک منطقه‌­ای ایده­‌آل برای رونمایی جیپ گلادیاتور خواهد بود.

البته موضوع فقط به رونمایی گلادیاتور برای بازار خاورمیانه ختم نمی­‌شود، چرا که این برند آمریکایی برنامه دارد یک نسخه تولید محدود از پیکاپ گلادیاتور را هم در این رویداد معرفی کند. فقط 300 نمونه از این نسخه به تولید خواهد رسید و تجهیزات و امکانات ویژه‌­ای برای آن در نظر گرفته شده که شامل موارد زیر می­‌شود:

  • رینگ‌­های 17 اینچی به همراه تایرهای 33 اینچی
  • سپر جلو از جنس فولاد
  • چراغ‌­های ال‌ای‌دی
  • سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی با صفحه نمایش 8.4 اینچی
  • سیستم صوتی از برند ژاپنی «آلپاین» (Alpine)
جیپ گلادیاتور مخصوص بازار خاورمیانه

این نسخه تولید محدود بر پایه بهترین تیپ از جیپ گلادیاتور ساخته شده و به مجموعه‌­ای از سیستم­‌های کمکی راننده پیشرفته مجهز شده است. به طور مثال، می­توان به سیستم پایش نقاط کور اشاره کرد.

نیروی مورد نیاز برای این پیکاپ آمریکایی توسط یک پیشرانه 3.6 لیتری شش سیلندر V شکل تامین می‌­شود که می‌­تواند حداکثر قدرتی معادل با 281 اسب‌بخار و حداکثر گشتاوری برابر با 353 نیوتن‌متر تولید کند. این پیشرانه به یک جعبه‌دنده هشت سرعته اتوماتیک متصل شده است.

جیپ که در تولید شاسی‌بلند و پیکاپ تخصص دارد مدل گلادیاتور را برای بازار اروپا هم معرفی خواهد کرد، اما این اتفاق قرار است در نیمه دوم سال میلادی آینده رخ دهد.

دیدگاه کاربران