اولین کراس‌اور سبک وزن جهان

دایهاتسو تفت به نمایشگاه توکیو می‌آید

9 دی 1398 12:39

هنگامی که صحبت از خودروهای کوچک ژاپنی که مخصوص بازار این کشور عرضه شده و با نام kei شناخته می‌شوند به میان آید، معمولاً نام دایهاتسو به ذهن علاقمندان خطور می‌کند.

دایهاتسو اعلام کرده که تفت معرفی کننده نوع جدیدی از کراس‌اورهای سبک وزن خواهد بود که می‌تواند در زندگی روزمره کاربرد زیادی داشته باشد.این برند که مدتی است به عنوان زیرمجموعه شرکت تویوتا فعالیت می‌کند، قرار است در نمایشگاه خودروی توکیو 2020 با نه محصول حاضر شود که هشت تا از آن‌ها در رده خودروهای kei قرار می‌گیرند.

مهمترین خودروی معرفی شده از میان این مدل‌ها را می‌توان دایهاتسو تفت (Taft) دانست، کانسپتی که نزدیک به تولید بوده و به گفته­ی شرکت سازنده «اولین کراس‌اور سبک وزن جهان» است. قرار است نمونه نهایی این خودرو در اواسط سال 2020 عرضه خواهد شد.

ابعاد بدنه این مدل که برابر با 3395، 1475 و 1630 متر در طول، عرض و ارتفاع است، کاملاً دایهاتسو تفت را در رده خودروهای kei قرار می‌دهد. نیروی محرکه آن از پیشرانه سه سیلندر بنزین‌سوز مجهز به توربوشارژر تامین می‌شود که 660 سی‌سی حجم داشته و قدرت را از طریق جعبه‌دنده CVT به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. شرکت سازنده هنوز درباره احتمال ساخت نسخه چهار چرخ محرک این خودرو اظهار نظر نکرده است.

کابین دایهاتسو تفت

دایهاتسو اعلام کرده که تفت معرفی کننده نوع جدیدی از کراس‌اورهای سبک وزن خواهد بود که می‌تواند در زندگی روزمره کاربرد زیادی داشته باشد. این خودروی کوچک جعبه‌ای شکل به سقف شیشه‌ای و فضای بار تخت مجهز شده که می‌تواند برای حمل بار بسیار کاربردی باشد.

همان‌طور که گفته شد، دایهاتسو در نمایشگاه خودرو توکیو 2020 قرار است خودروهای دیگری نیز عرضه کند که سه تا از آن‌ها براساس خودروی کوچک Tanto شکل گرفته‌اند.

کانسپت Tanto Custom Premium به لطف رنگ سیاه بدنه و البته ظاهر بسیار خشن آن، چهره‌ای ترسناک پیدا کرده است.

دایهاتسو تنتو

کانسپت Tanto Cross Field نیز به ریل سقفی مجهز شده تا آن را برای فعالیت در زندگی روزمره بیش از پیش آماده سازد. اما سومین نسخه از Tanto را باید عجیب‌ترین آنها دانست، خودرویی که با پسوند Marvel Spider-Man شناخته شده و بدنه آن با روکش تصاویر داستان‌های مصور پوشانده شده است.

دایهاتسو سه نسخه سفارشی از وانت کوچک Hijet و یک نمونه ویژه از مدل روباز کوپن GR را نیز در نمایشگاه خودروی توکیو 2020 به معرض نمایش علاقمندان درخواهد آورد.

دیدگاه کاربران