همکاری استون‌مارتین و Gentex

رونمایی از نسل جدید دوربین‌های دید عقب در CES 2020

14 دی 1398 13:07

در طول یکصد سال گذشته، خودروها صاحب سه آینه شده‌اند تا راننده دید بهتری نسبت به محیط اطراف داشته باشد درحالی‌که خودروهای اولیه از وجود چنین قطعه‌ای بی‌بهره بوده‌اند. اما این روزها با گسترش فناوری به نظر می‌رسد زمان مناسب برای اعمال تغییر و تحولات اساسی در طراحی آینه‌ها نیز فرارسیده است.

تفاوت سیستم آینه جدید Gentex با سایر نمونه‌های متداول را باید در نمایشگر آن دانست که به صورت کامل تصاویر دریافت شده از دوربین‌های خودرو را نمایش خواهد داد ولی در عین حال می‌تواند به صورت یک آینه معمولی نیز استفاده شود.شرکت Gentex که از سال‌ها پیش به عنوان یکی از تامین‌کنندگان قطعه در صنعت خودروسازی فعالیت داشته در همراهی با خودروساز معروف و باسابقه بریتانیایی یعنی استون‌مارتین، اقدام به توسعه یک سیستم جدید پایش از طریق دوربین کرده‌اند که فناوری‌های جدید را با آینه‌های متداول ترکیب کرده است. قرار است این فناوری جدید در مدل‌های آینده استون‌مارتین مورد استفاده قرار گیرد.

در این پروژه مشترک کار تهیه دوربین‌ها، نرم‌افزار و نمایشگر تعبیه شده در دوربین برعهده شرکت Gentex بوده درحالی‌که طراحی کلی قطعه و مهندسی آن به متخصصان استون‌مارتین واگذار شده است.

شرکت Gentex همچنین اقدام به همکاری شرکت Lumatech کرده تا مهندسی آینه‌های بیرونی توسط این شرکت انجام شود.

بد نیست بدانید سیستم جدید که دید راننده را به واسطه چند دوربین فراهم می‌کند، به‌گونه‌ای توسط مهندسان آستون مارتین طراحی شده که رانندگان قادر باشند در صورت تمایل از آینه‌های استاندارد خودرو استفاده نمایند. با این عمل، رانندگان می‌توانند بسته به ترجیح خود آینه معمولی یا دوربین‌ها را برای دیدن اطراف خودرو انتخاب کنند.

نسل جدید آینه‌های دید عقب در خودروهای استون مارتین

تفاوت سیستم آینه جدید Gentex با سایر نمونه‌های متداول را باید در نمایشگر آن دانست که به صورت کامل تصاویر دریافت شده از دوربین‌های خودرو را نمایش خواهد داد ولی در عین حال می‌تواند به صورت یک آینه معمولی نیز استفاده شود. هنگامی که راننده اقدام به تنظیم مجدد آینه‌ها کند، دوربین‌ها نیز خود را با وضعیت جدید تطبیق خواهند داد.

به لطف این سامانه، قوانین و محدودیت‌هایی که از سوی کشورهای مختلف برای نصب آینه‌های مقعر یا محدب وضع می‌شود نیز تامین خواهد شد.

قرار است استون‌مارتین و Gentex به طور مشترک از فناوری دوربین‌های دید به اطراف در نمونه‌ای از استون‌مارتین DBS سوپرلگرا که در رویداد CES به معرض نمایش درخواهد آمد، رونمایی کنند. این نمایشگاه از هفتم ژانویه در لاس‌وگاس آغاز به کار خواهد کرد.

دیدگاه کاربران