همانطور که میدانید، «نمایشگاه دستگاههای الکترونیکی مخصوص مصارف شخصی» (Consumer Electronics Show) – یا به اختصار CES از 7 ژانویه در لاسوگاس آغاز به کار کرده است.
”طراحی عجیب و استثنایی فضای خارجی در کنار فضای داخلی آن که به غیر از یک غربیلک فرمان چیز دیگری در آن به چشم نمیخورد، به وضوح نشان میدهند این خودرو یک کانسپت مطلق بوده و به مرحله تولید نخواهد رسید.“در گذشته، این نمایشگاه همانطور که از نام آن مشخص است، بر روی دستگاههای الکترونیکی مخصوص مصارف شخصی – یعنی دستگاههایی که برای مصارف تجاری ساخته نشدهاند – تمرکز داشت. البته هنوز هم تمرکز نمایشگاه CES بر روی همین موضوع است، اما پیشرفت مداوم سیستمهای الکترونیکی در وسایل نقلیه سبب شده هر سال تعداد بیشتری از خودروسازان در این نمایشگاه شرکت کنند. یک نمونه بارز آن، کانسپتی عجیب از هوندا است که در تصاویر آن را مشاهده میکنید.
طراحی فوقالعاده جذاب، عجیب و استثنایی فضای خارجی در کنار فضای داخلی آن که به غیر از یک غربیلک فرمان چیز دیگری در آن به چشم نمیخورد، مواردی هستند که به وضوح نشان میدهند این خودرو یک کانسپت مطلق بوده و به مرحله تولید نخواهد رسید. بر خلاف چیزی که انتظار میرود، در کابین این خودرو خبری از صفحه نمایشهای بزرگ نیست و با یک داشبورد کاملاً خالی طرف هستیم.
طبق ادعای هوندا، این کانسپت یک خودران برای افرادی است که علاقه دارند لذت رانندگی را هم با آن تجربه کنند، ادعایی که متناقض به نظر میرسد.
این کانسپت همانند یک خودروی کاملاً خودران طراحی شده، اما یک غربیلک فرمان عجیب در کابین آن تعبیه شده که سرنشینان میتوانند از طریق آن کنترل خودرو را در دست بگیرند. اما نکته جالب این است که همین غربیلک فرمان در واقع نقش پدالهای گاز و ترمز را هم ایفا میکند. اگر این غربیلک فرمان را به سمت عقب بکشید، ترمز فعال خواهد شد و اگر آن را به جلو فشار دهید، به سرعت خودرو افزوده میشود.
این خودروساز ژاپنی مدعی است که این کانسپت به حالتهای مختلفی برای رانندگی نیمه خودران مجهز شده است. در واقع، بر خلاف یک خودروی کاملاً خودران که در آن مقصدی ثابت از پیش تعیین میشود، سرنشینان در این کانسپت میتوانند در هر لحظه بدون خارج کردن خودرو از حالت خودران، مقصد را تغییر داده و یا در طول مسیر در مکانهای مختلفی توقف داشته باشند.
مترجم : بهنام اصغریان
منبع : carscoops.com