زیبا در نهایت سادگی

کانسپت خودران هوندا در CES 2020

20 دی 1398 21:33

همان‌طور که می­‌دانید، «نمایشگاه دستگاه­‌های الکترونیکی مخصوص مصارف شخصی» (Consumer Electronics Show) یا به اختصار CES از 7 ژانویه در لاس‌وگاس آغاز به کار کرده است.

طراحی عجیب و استثنایی فضای خارجی در کنار فضای داخلی آن که به غیر از یک غربیلک فرمان چیز دیگری در آن به چشم نمی‌­خورد، به وضوح نشان می‌­دهند این خودرو یک کانسپت مطلق بوده و به مرحله تولید نخواهد رسید.در گذشته، این نمایشگاه همان‌طور که از نام آن مشخص است، بر روی دستگاه‌های الکترونیکی مخصوص مصارف شخصی یعنی دستگاه­‌هایی که برای مصارف تجاری ساخته نشده­‌اند تمرکز داشت. البته هنوز هم تمرکز نمایشگاه CES بر روی همین موضوع است، اما پیشرفت مداوم سیستم‌های الکترونیکی در وسایل نقلیه سبب شده هر سال تعداد بیشتری از خودروسازان در این نمایشگاه شرکت کنند. یک نمونه بارز آن، کانسپتی عجیب از هوندا است که در تصاویر آن را مشاهده می­‌کنید.

طراحی فوق‌­العاده جذاب، عجیب و استثنایی فضای خارجی در کنار فضای داخلی آن که به غیر از یک غربیلک فرمان چیز دیگری در آن به چشم نمی‌­خورد، مواردی هستند که به وضوح نشان می‌­دهند این خودرو یک کانسپت مطلق بوده و به مرحله تولید نخواهد رسید. بر خلاف چیزی که انتظار می­‌رود، در کابین این خودرو خبری از صفحه نمایش­‌های بزرگ نیست و با یک داشبورد کاملاً خالی طرف هستیم.

طبق ادعای هوندا، این کانسپت یک خودران برای افرادی است که علاقه دارند لذت رانندگی را هم با آن تجربه کنند، ادعایی که متناقض به نظر می­‌رسد.

کانسپت خودران هوندا در CES 2020

این کانسپت همانند یک خودروی کاملاً خودران طراحی شده، اما یک غربیلک فرمان عجیب در کابین آن تعبیه شده که سرنشینان می­‌توانند از طریق آن کنترل خودرو را در دست بگیرند. اما نکته جالب این است که همین غربیلک فرمان در واقع نقش پدال‌­های گاز و ترمز را هم ایفا می­‌کند. اگر این غربیلک فرمان را به سمت عقب بکشید، ترمز فعال خواهد شد و اگر آن را به جلو فشار دهید، به سرعت خودرو افزوده می­‌شود.

این خودروساز ژاپنی مدعی است که این کانسپت به حالت­‌های مختلفی برای رانندگی نیمه خودران مجهز شده است. در واقع، بر خلاف یک خودروی کاملاً خودران که در آن مقصدی ثابت از پیش تعیین می­‌شود، سرنشینان در این کانسپت می­‌توانند در هر لحظه بدون خارج کردن خودرو از حالت خودران، مقصد را تغییر داده و یا در طول مسیر در مکان­‌های مختلفی توقف داشته باشند.

دیدگاه کاربران