ادای احترام سوزوکی به فورد

جیمنی با روح برانکو

16 دی 1398 14:00

نسل چهارم سوزوکی جیمنی را نمی‌توان دوست نداشت. شاسی‌بلند ریزاندام ژاپنی‌ها که حالا بیش از هر زمان دیگری محبوب شده است. این موفقیت بهترین بهانه برای ورود تیونرها خواهد بود.

شرکت تیونینگ DAMD با معرفی دو مدل مختلف از جیمنی ادای احترامی به نسل اول فورد دوست‌داشتنی برانکو و البته جیمنی های قدیمی داشته. برای کشف این محبوبیت کافیست تا چند روز دیگر صبر کنید و ببینید که در گوشه و کنار نمایشگاه خودروی توکیو 2020 شرکت‌های تیونینگ و قطعه‌ساز چه تغییراتی روی این خودرو اعمال خواهند کرد.

از قبل می‌دانستیم که سوزوکی به صورت مستقل از ویرایش Sierra Marine این خودرو در این نمایشگاه پرده‌برداری خواهدکرد. اما آنچه شرکت تیونینگ DAMD انجام داده به معنی واقعی کلمه چیز دیگری است. این شرکت با معرفی دو مدل مختلف از جیمنی با نام‌های Dronco و The Roots ادای احترامی به نسل اول فورد دوست‌داشتنی Bronco و البته خود جیمنی مدل دهه 60 و 70 داشته است.

آنچه در مدل جیمنی Dronco می‌بینیم حال و هوای برانکو در سال‌های ابتدایی 1960 است. یعنی همان رنگ‌بندی، چراغ‌ها، رینگ‌ها، سقف و البته سپرها و جلوپنجره‌ای که امضای برانکو به حساب می‌آمدند.

سوزوکی جیمنی با تیونینگ منحصر به فرد

نسخه دیگر که The Roots نام دارد برگرفته از اولین نسل جیمنی است با کد LJ10 سال 1970 است. در این مدل نیز با نهایت خلاقیت یک بازسازی کلاسیک-مدرن را شاهد هستیم. به خصوص در حالت سپرها، جلوپنجره و حتی گلگیرها. رنگ کرم این جیمنی نیز اشاره مستقیمی به ویرایش اولیه آن دارد.

اگرچه این دو خودرو با ظاهری قدیمی ساخته شده‌اند ولی DAMD تاکید کرده که فرایند طراحی و توسعه آن‌ها کاملاً مدرن است. به نظر می‌رسد باید تا روز رونمایی این خودروها در نمایشگاه توکیو صبر کرد و دید که آیا طراحی داخلی آن‌ها نیز برگرفته از همین فلسفه است یا خیر.

دیدگاه کاربران