نگاهی نزدیک به محصول جدید الپاین استارز

جلیقه مجهز به کیسه هوا برای موتورسواران

23 دی 1398 13:40

الپاین استارز (Alpinestars) یک برند ایتالیایی مشهور است که در سال 1963 به وجود آمده و یکی از زمینه‌­های فعالیت آن، تولید کیسه هوا برای موتورسواران است. این برند در «نمایشگاه دستگاه­‌های الکترونیکی مخصوص مصارف شخصی» یا به اختصار CES محصولی جدید را رونمایی کرده است، جلیقه‌­ای که می‌­توان آن را نوعی کیسه هوای پوشیدنی برای موتورسواران دانست. این جلیقه جدید را می­‌توان تقریباً زیر هر نوع ژاکت مخصوص موتورسواری پوشید. «باما» همراه باشید تا با این محصول جالب بیشتر آشنا شوید.

به منظور این که بروز تصادف تشخیص داده شده و کیسه هوا باد شود، در جلیقه تک ایر 5 از شش سنسور استفاده شده است.در زمینه تولید لوازمی که به کیسه هوا مجهز هستند، الپاین استارز را می‌­توان یکی از بهترین برندها دانست. پیش از این هم شاهد معرفی جلیقه‌­هایی مجهز به کیسه هوا توسط الپاین استارز بوده‌­ایم، اما یک تفاوت اساسی میان این جلیقه جدید و محصولات مشابه قبلی وجود دارد: در محصولات قبلی، فقط امکان پوشیدن ژاکت­‌های مخصوص موتورسواری مشخصی از همین برند برروی جلیقه مورد نظر وجود داشت، اما در این محصول جدید که «تک‌ایر 5» نام دارد، دیگر چنین محدودیتی وجود ندارد. به این ترتیب، این جلیقه جدید نوعی لایه پوشش زیر به شمار می­‌رود که ضخامت کمی داشته و می­‌توانید تقریباً هر نوع ژاکت مخصوص موتورسواری را بر روی آن بپوشید.

با این حال، باز هم امکان پوشیدن همه نوع ژاکت بر روی تک ایر 5 وجود ندارد. الپاین استارز تاکید کرده که باید فضای کافی میان جلیقه و ژاکت وجود داشته باشد تا در هنگام تصادف و باد شدن کیسه هوا، مشکلی ایجاد نشود.

به منظور این که بروز تصادف تشخیص داده شده و کیسه هوا باد شود، در تک ایر 5 از شش سنسور استفاده شده است. بسته به اندازه کیسه هوا، باد شدن آن بین 20 تا 40 میلی ­ثانیه طول می­‌کشد. پس از پوشیدن جلیقه و بستن زیپ آن، سیستم فعال خواهد شد.

جلیق هوای پوشیدنی الپاین استارز تک ایر 5

همان‌طور که در تصاویر مشاهده می­‌کنید، چند چراغ ال‌ای‌دی بر روی تک ایر 5 تعبیه شده که وضعیت سیستم را نشان می‌­دهند. با هر بار شارژ کردن باتری این جلیقه، می­‌توانید به مدت 30 ساعت از آن استفاده کنید. به علاوه، الپاین استارز یک اپلیکیشن هم برای تک ایر 5 ارائه می‌­دهد که با دانلود و نصب آن، علاوه بر مشاهده وضعیت شارژ باتری، می­‌توانید سیستم کیسه هوا را هم از طریق آن به‌روز رسانی کنید.

عرضه جلیقه الپاین استارز تک ایر 5 در ماه مارس سال میلادی جاری یعنی چیزی در حدود دو ماه دیگر آغاز خواهد شد و قیمت آن 699.95 دلار اعلام شده است.

دیدگاه کاربران