گران‌ترین فورد موستانگ تاریخ

فروش خودروی استیو مک‌کوئین در حراجی

25 دی 1398 10:12

فورد موستانگ GT مدل 1968 که توسط هنرپیشه معروف استیو مک‌کوئین در فیلم Bullitt رانده شده، اخیراً در جریان یک حراج با قیمت 3.74 میلیون دلار به فروش رسیده است.

این فورد موستانگ سبز رنگ در فیلم بولیت با حضور استیو مک‌کوئین حضور داشت و اخیراً در جریان یک حراج با قیمت 3.74 میلیون دلار به فروش رسیده است.موستانگ مذکور در میان تمام خودروهای شرکت‌کننده در این فیلم به عنوان نقش اصلی ظاهر شده است. بد نیست بدانید به عقیده کارشناسان، صحنه‌های تعقیب و گریز در این فیلم به عنوان اولین از این نوع در دوران مدرن شناخته می‌شود.

دو دستگاه از موستانگ موردنظر در این فیلم حضور داشته که نمونه حاضر در حراجی در بیشتر صحنه‌ها حضور داشته و توسط استو مک‌کوئین رانده شده است.

لازم به‌ذکر است در هنگام حضور این خودرو در فیلم بولیت، تغییرات زیادی بر روی آن اعمال شد که از میان آن‌ها می توان به حذف آرم‌ها، تغییر در جلوپنجره و البته رنگ خاص بدنه اشاره کرد. علاوه‌براین‌ها پیشرانه خودرو نیز مورد تقویت قرار گرفت تا بتواند در صحنه‌های تعقیب و گریز بسیار قدرتمندتر ظاهر شود.

در هنگام فیلمبرداری چند دوربین روی بدنه فورد موستانگ سبز رنگ نصب شده بود تا صحنه‌های مربوط به حرکت خودرو با سرعت زیاد، بهتر ثبت شود.

پس از پایان تصویربرداری فیلم بولیت، این خودرو به یکی از کارکنان استودیو برادران وارنر فروخته شد و به صورت روزمره توسط وی مورد استفاده قرار گرفت. پس از مدتی در سال 1970 یک کارآگاه به نام Frank Marranca این خودرو را خریداری کرد که البته 4 سال بعد آن را به قیمت 6 هزار دلار به Robert Kiernan فروخت.

حراج فورد موستانگ بولیت استیو مک‌کوئین

در سال 1980 و هنگامی که کارکرد خودرو به 65 هزار مایل (104,607 کیلومتر) رسیده بود، در پارکینگ به حال خود رها شد. پس از مدتی طولانی در سال 2001 آقای Kiernan و پسرش تصمیم به تعمیر خودرو گرفتند. پس از کار طولانی سرانجام شرایط فورد به حالتی بازگشت که قابلیت رانندگی داشته باشد. در سال 2018 موستانگ بولیت در نمایشگاه دیترویت و در کنار نسخه‌ای جدید از این مدل به معرض نمایش علاقمندان درآمد.

دیدگاه کاربران