شاسی بلندی با فهرست کامل از تجهیزات رفاهی

معرفی جی‌ام‌سی یوکان مدل 2021

26 دی 1398 11:08

در نهایت انتظار علاقمندان به پایان رسید و جی‌ام‌سی یوکان 2021 در دو نسخه معمولی و XL معرفی شد.

فضای کابین نسل جدید جی‌ام‌سی یوکان به لطف تجهیزات متعدد رفاهی بسیار متحول شده است.پس از معرفی دو مدل تاهو و سابربن توسط شورولت در ماه دسامبر گذشته، جی‌ام‌سی نیز از خودروی بزرگ ساخت خود که روی پلتفرم مشابه با این خودروها ساخته می‌شود، پرده‌برداری کرد. یوکان جدید با توجه به ظاهر جدید، سطح بالای امکانات رفاهی و همچنین معرفی تریم AT4 برای اولین بار، بسیار متفاوت از نسل‌های گذشته این خودرو ظاهر شده است.

در همان نگاه اول طراحی نمای جلوی یوکان جلب نظر می‌کند. برخی عناصر ظاهری مشابه با مدل سی­یرا همچون چراغ‌های C شکل، چراغ‌های دی‌لایت LED و جزئیات کرومی را می‌توان جزء مهمترین موارد محسوب کرد. البته یوکان در بخش‌هایی چون جلوپنجره، رینگ‌های جدید 12 پره و برخی جزئیات دیگری خود را از سایر اعضای خانواده متمایز می‌سازد.

فضای بار جی‌ام‌سی یوکان

در مقایسه با مدل‌های قبلی، فاصله محورها و طول کلی جی‌ام‌سی یوکان 2021 به ترتیب به اندازه 12.4 و 15.5 سانتی‌متر بیشتر شده است. این تغییر ابعاد به افزایش 25 سانتی‌متری فضای پای سرنشینان عقب و اضافه شدن 800 لیتر به فضای صندوق عقب منجر شده که حجم کلی فضای بار را به 3480 لیتر رسانده است که عدد بسیار خوبی بوده و البته در مدل بزگ‌تر XL بیشتر نیز خواهد شد.

در این مدل فاصله میان محورها 10.4 سانتی‌متر بیشتر شده که در نتیجه فضای پای سرنشینان ردیف سوم صندلی‌ها 5.5 سانتی‌متر افزایش یافته است. فضای موجود برای قرار دادن وسایل در محفظه بار جی‌ام‌سی یوکان XL تقریباً 4100 لیتر است. در هر دو نسخه یوکان معمولی و XL ردیف دوم صندلی‌ها را می‌توان تا 14 سانتی‌متر جابجا کرد.

کابین جی‌ام‌سی یوکان

اما گذشته از بحث ابعاد و اندازه‌ها، فضای کابین نسل جدید جی‌ام‌سی یوکان بسیار متحول شده است. از میان انبوه موارد موجود می‌توان به نمایشگر هداپ 15 اینچی، نمایش تصاویر دوربین‌های نه گانه اطراف خودرو (شامل یک دوربین 360 درجه) در نمایشگر مرکزی، ترمزهای اضطراری خودکار، آینه دید عقب به همراه دوربین و هشدار عابر پیاده در پشت خودرو اشاره کرد که به صورت استاندارد در این خودرو نصب می‌شود.

در هنگام معرفی سه پیشرانه برای هردو نسخه یوکان عرضه می‌شود که شامل نمونه‌های هشت سیلندر 6.2 لیتری بروزرسانی شده، هشت سیلندر 5.3 لیتری و یک پیشرانه کاملاً جدید 3 لیتری شش سیلندر توربودیزل خواهد بود که در دو شاسی‌بلند بزرگ ساخت شورولت یعنی تاهو و سابربن نیز نصب می‌شوند. مطمئناً از میان پیشرانه‌های مذکور، نمونه هشت سیلندر 6.2 لیتری قدرتمندترین بوده که 420 اسب‌بخار قدرت و 623 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

تمام پیشرانه‌های مورد اشاره به صورت استاندارد به جعبه‌دنده 10 سرعته اتوماتیک متصل شده‌اند.

جی‌ام‌سی یوکان مدل 2021

سیستم چهارچرخ محرک Active Response به همراه چهارمین نسل کنترل سواری مغناطیسی جی‌ام‌سی، دیفرانسیل لغزش محدود و تعلیق مستقل عقب، احساس مطلوبی از سواری با این مدل پدید آورده ضمن این‌که امکان افزایش ارتفاع خودرو تا 5 سانتی‌متر فراهم شده است.

اما تریم AT4 که برای اولین بار برای یوکان 2021 عرضه شده شامل مواردی همچون چهره متفاوت جلو، اجزای کروم تیره، رینگ‌های 12 پره با تایرهای 20 اینچی چهارفصل ساخت گودیر در نمای ظاهری خواهد بود.

سیستم تعلیق این نسخه نیز 5 سانتی‌متر نسبت به مدل عادی ارتفاع بیشتری داشته و به موارد کمکی برای آفرود همچون فرود از تپه مجهز شده که در نهایت جی‌ام‌سی یوکان AT4 را قادر می‌سازد عملکرد بهتری در مسیرهای ناهموار به نمایش بگذارد. در فضای کابین این تریم مواردی چون چرم سفارشی، گرم‌کن فرمان، صندلی‌های جلو مجهز به گرم‌کن و تهویه و گرم‌کن ردیف دوم صندلی‌ها به صورت استاندارد به خریدار ارائه می‌شود.

هنوز درباره قیمت نسخه‌های مختلف جی‌ام‌سی یوکان چیزی اعلام نشده اما فروش این خودروها از تابستان سال جاری میلادی آغاز خواهد شد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران