هیولایی با 1200 اسب‌بخار قدرت

تیونینگ شورولت کوروت C8 توسط هنسی

27 دی 1398 22:17

هرچند هنوز روند تحویل نسخه استاندارد شورولت کوروت استینگری 2020 به مشتریان آغاز نشده اما تیونر باسابقه اهل تگزاس یعنی هنسی اقدام به طرح برنامه‌ای برای تقویت پیشرانه این خودروی اسپرت موتور-وسط کرده است.

به لطف اعمال تغییرات فنی، شورولت کوروت C8 دست پرورده هنسی قدرتی کمتر از 1200 اسب‌بخار نخواهد داشت.مسئولان هنسی در گفتگویی با Hagerty که به تازگی انجام شده، به کار دشوار اعمال تغییر بر ECU نسل جدید کوروت یعنی E99 اشاره کرده و از تصمیم خود بر تغییر کامل ECU این خودرو و سپس اعمال تغییرات روی این نمونه جدید خبر داده‌اند.

هنسی اعلام کرده از آنجا که اولین نمونه C8 در ماه مارس یا آوریل در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت، متخصصان این شرکت تا آن زمان مشغول به تغییرات نرم‌افزاری خواهند بود.

گفته‌های مسئولین هنسی درباره پیچیدگی کار با ECU نسل جدید شورولت کوروت، ابهامات زیادی برای بسیاری از شرکت‌های تیونر در مورد امکان تغییر بر روی این بخش از کوروت را به وجود آورده است.

تیونینگ شورولت کوروت C8 توسط هنسی

هنسی هنوز جزئیات برنامه خود برای C8 را افشا نکرده و تنها به ذکر شباهت‌های فنی این خودرو با کوروت فعلی اکتفا نموده است. در عین حال به لطف اعمال تغییر بر سامانه سوخت‌رسانی و اضافه کردن توربوشارژر دوقلو به پیشرانه و همچنین استفاده از اتانول E85 به عنوان سوخت، شورولت کوروت C8 دست پرورده هنسی قدرتی کمتر از 1200 اسب‌بخار نخواهد داشت.

تیونینگ شورولت کوروت C8 توسط هنسی

تغییر مهم دیگر اعمال شده روی C8 توسط این شرکت را باید جعبه‌دنده هشت سرعته دوکلاچه Tremec دانست که البته هنسی اعلام کرده همچنان در حال کار بر روی آن بوده و احتمالاً کلاچ و برخی قطعات داخلی آن را مورد تقویت و بروزرسانی قرار دهد.

همچنین این شرکت اعلام کرده که در صورت استفاده خریدار از این خودرو در خیابان آن را با تایرهای مناسب این مسیرها و در صورت استفاده در پیست، آن را همراه با تایرهای مخصوص مسابقه ارائه خواهد کرد.

دیدگاه کاربران