• هنسي Exorcist فاينال اديشن شورولت کامارو ZL1

با 1000 اسب‌بخار قدرت

معرفی نسخه پایانی از هنسی کامارو ZL1

21 مهر 1402 12:47

با نزدیک شدن به پایان عمر شورولت کامارو در نسل فعلی، نسخه ویژه‌­ای از این خودرو توسط شرکت هنسی معرفی شده است.

پیشرانه 6.2 لیتری هشت سیلندر LT4 این نسخه خاص از کامارو ZL1 که با لقب نسبتا طولانی Exorcist Final Edition نامگذاری شده، توسط هنسی به سوپرشارژر و ورودی هوای بزرگتر، سیستم سوخت‌رسانی با انژکتورهای جدید، مبدل حرارتی بزرگتر، پورت و پولیش سرسیلندرها، هدرزهای فولادی ضدزنگ، مبدل‌های کاتالیزوری جریان بالا و میل بادامک جدید، مجهز شده است تا خروجی آن به هزار اسب­‌بخار قدرت و 1350 نیوتن‌متر گشتاور برسد. این در حالی است که پیشرانه مذکور در حالت استاندارد، 650 اسب‌­بخار قدرت و 881 نیوتن‌متر گشتاور تولید می­‌کند.

هنسی Exorcist فاینال ادیشن شورولت کامارو ZL1

به لطف این تغییرات، شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت کامارو ZL1 اگزورسیست فاینال ادیشن به ترتیب 2.1 ثانیه و 348 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

تغییر ظاهری محصول هنسی به نوار سفید رنگ روی بخش جانبی بدنه، لوگوی هنسی روی گلگیرهای جلو و حروف Final Edition روی گلگیرهای عقب محدود شده است.

هنسی قصد دارد فقط 57 دستگاه از این مدل ویژه را تولید کند.

در ماه مارس، شورولت از پایان تولید کامارو در سال 2024 خبر داد. حتی نسخه پایانی از نسخه‌­های 4 سیلندر و LS این خودرو نیز با دو رنگ ویژه آبی Riptide و زرد Nitro عرضه شد. نسخه Collector's Edition از کامارو ZL1 هم با رنگ مشکی Panther مات به همراه ساعت مچی Canfield Sport مزین به نشان کامارو، در تیراژ 350 دستگاه به فروش رسید.

هنسی Exorcist فاینال ادیشن شورولت کامارو ZL1

قائم مقام جهانی شورولت آقای اسکات بل در هنگام اعلام پایان تولید نسل فعلی شورولت کامارو، تاکید نموده که این به معنای پایان همیشگی کامارو نخواهد بود.

آمار فروش 24,688 دستگاهی شورولت کامارو در سه ماهه سوم 2023، چندان قابل توجه نیست، اما همین رقم نسبت به مدت مشابه سال 2022، 28.7 درصد افزایش نشان می­‌دهد. به نظر می‌­رسد که اخبار مربوط به پایان تولید کامارو، توجه بخشی از مشتریان را به طرف این کوپه آمریکایی جلب کرده باشد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران