مجهز به پیشرانه شش سیلندر تنفس طبیعی

پورشه 718 GTS 4.0 جدید معرفی شد

28 دی 1398 15:13

طرفداران پورشه اکنون میتوانند بسیار مشعوف باشند چراکه این شرکت اقدام به معرفی سری جدید 718 GTS 4.0 در دو نسخه کیمن و باکستر نموده است.

پیشرانه موجود در GTS 4.0 قدرتی برابر با 394 اسب‌بخار و حداکثر گشتاوری معادل با 418 نیوتن‌متر تولید می‌کند.همان‌طور که از نام این دو خودروی اسپرت برمی‌آید، پیشرانه چهار لیتری شش سیلندر تنفس طبیعی در سینه آن‌ها نصب شده که بنابر اعلام سازنده شباهت فنی زیادی به نمونه موجود در نسخه GT4 از 718 اسپایدر و کیمن دارد.

پیشرانه موجود در GTS 4.0 قدرتی برابر با 394 اسب‌بخار و حداکثر گشتاوری معادل با 418 نیوتن‌متر تولید کرده و با نمونه 4 سیلندر 2.5 لیتری نصب شده در 718 GTS های فعلی با قدرت 361 اسب‌بخار، جایگزین شده است.

نیروی پیشرانه مدل‌های GTS 4.0 از طریق جعبه‌دنده شش سرعته دستی به چرخ‌ها انتقال یافته و این دو مدل اسپرت را قادر می‌سازد ظرف 4.3 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر برساعت دست یابند. اگر فضای کافی برای حرکت وجود داشته باشد، این خودروها می‌توانند سرعت خود را تا 293 کیلومتر برساعت افزایش دهند.

از آنجا که پورشه این دو خودرو را برای علاقمندان به سرعت و هیجان عرضه کرده، برای آن‌ها تجیهزات خاصی در نظر گرفته که از میان آن‌ها می‌توان به سیستم اگزوز اسپرت ، پکیج Sport Chrono، سیستم تقسیم گشتاور پورشه به همراه دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی و همچنین سیستم تعلیق اسپرت PASM با ارتفاع 20 میلی‌متر کمتر از حالت استاندارد، اشاره کرد.

با توجه به افزایش قدرت پیشرانه نیروی بازدارنده ترمزها نیز تقویت شده و در محور جلو از دیسک‌های سوراخدار 350 میلی‌متری با کالیپرهای شش پیستونه قرمز و در چرخ‌های عقب نیز از نمونه مشابه ولی با قطر 330 میلی‌متر استفاده شده است. البته برای اطمینان خاطر بیشتر مشتریان، امکان سفارش ترمزهای ساخته شده از کامپوزیت کربن سرامیک نیز وجود دارد.

هرچند ظاهر این خودروها نسبت به نمونه استاندارد GTS تفاوت چندانی نداشته اما بازهم می‌توان به مواردی همچون زمینه تیره چراغ‌ها، جزئیات مشکی روی بدنه و رینگ‌های 20 اینچی با روکش مشکی اشاره کرد.

در فضای داخلی نیز تریم فیبرکربن و روکش آلکانترای مشکی برای صندلی‌ها، فرمان، کنسول وسط، اهرم تعویض دنده و تکیه‌گاه دستی جلب نظر می‌کند که به همراه سیستم صوتی برمستر و Bose، خاص بودن کابین این مدل‌ها را تکمیل می‌کند.

قیمت نسخه‌های کیمن و باکستر از 718 GTS 4.0 در بازار آلمان به ترتیب برابر با 81,926 و 83,949 یورو خواهد بود. فعلاْ قیمت این خودروها در ایالات متحده اعلام نشده اما در زمان نزدیک به عرضه آن‌ها در تابستان آینده، در این مورد نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دیدگاه کاربران