هم‌قیمت با SQ5

معرفی ویرایش پلاگین هیبرید آئودی Q5

29 دی 1398 10:00

آئودی با معرفی شاسی‌بلند Q5 TFSI E سبک جدید کراس‌اورهای اسپرت هیبریدی را پایه گذاشت.

این خودرو با قیمت پایه حدود 53 هزار دلارحقیقتاً از مدل 2020 آئودی SQ5 با آن پیشرانه 3 لیتری 349 اسب‌بخاری توربوشارژش هم قوی‌تر است.این خودرو با پیشرانه چهار سیلندر که طبق برنامه‌ریزی‌ فعلاً قرار است برای بازار آمریکای شمالی در نظر گرفته شود، با قیمت پایه حدود 53 هزار دلار به دست مشتری می‌رسد. این یعنی تقریباً معادل قیمت دیگر عضو این خانواده یعنی آئودی SQ5 با پیشرانه شش سیلندر Vشکل.

قدرت ترکیبی این خودرو را 362 اسب‌بخار اعلام کرده‌اند. خروجی توسط یک جعبه‌دنده 7 سرعته دوکلاچه به صورت Quattro به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. این خودرو حقیقتاً از مدل 2020 آئودی SQ5 با آن پیشرانه 3 لیتری 349 اسب‌بخاری توربوشارژش هم قوی‌تر است. بنابراین جای تعجبی نیست که Q5 هیبریدی جدید سریع‌تر از برادرش باشد. شتاب صفر تا صد این خودرو 5 ثانیه ثبت شده است.

گفته می‌شود پکیج رزرو باتری‌های 14.1 کیلووات ساعتی آن در صورت استفاده مستقل می‌توانند تا 32 کیلومتر پیمایش را تضمین کنند. این خودرو را می‌توان در سه حالت رانندگی انتخاب کرد. حالت اول هیبریدی استاندارد است که به صورت متعادل از موتور برقی و بنزینی نیرو گرفته می‌شود. حالت دوم EV است که برای استارت و حرکات بدون شتاب فعال می‌شود. حالت سوم نیز Battery Hold است که برای صرفه‌جویی در مصرف باتری در مواقع اضطراری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مصرف بالای کمپرسور تهویه مطبوع همواره یکی از مشکلات خودروهای برقی و هیبریدی است که در این خودرو با فناوری جدید آئودی به منظور راندمان بهتر و کارکرد با ولتاژ بالاتر تعبیه شده است.

ویرایش پلاگین هیبرید آئودی Q5

شرکت هنوز هم از استانداردهای اسپرت خود دور نشده است. چراکه برای آن از بادی‌کیت سری S Line و هم‌چنین رینگ‌های استاندارد 19 اینچی و رینگ‌های آپشنان 20 اینچی استفاده خواهد کرد.

دیدگاه کاربران