اسپرت‌تر و گران‌تر

معرفی آئودی Q5 اسپرت‌بک 2021

6 مهر 1399 16:16

دنیای کراس‌‌اورها اکنون به یک مدل جدید خوش‌آمد می­‌گوید: آئودی Q5 اسپرت‌بک. این خودرو تقریباً همان است که قبلاً دیده‌­ایم با این تفاوت که اکنون ظاهری هیجان‌انگیزتر یافته و برای رقابت با مرسدس‌بنز GLC و ب‌ام‌و X4 بیش از پیش حاضر و آماده است. ارائه نسخه اسپرت‌بک از محصولات فعلی، روندی است که آئودی در سال‌های اخیر درپیش گرفته چراکه پیش از این شاهد معرفی E-Tron و کانسپت Q4 با ظاهری مشابه بوده‌ایم.

آئودی Q5 اسپرت‌بک سال آینده و با مدل 2021 و احتمالاً با قیمتی بالاتر از Q5 استاندارد یعنی بیش از 43,300 دلار به علاقمندان عرضه خواهد شد.طراحی کلی بدنه همچون Q5 جدید بوده و با همان جلوپنجره و ورودی‌های بزرگ هوا در سپر جلو، چراغ‌های تیز گوشه جلو با گرافیک جدید و چراغ‌های OLED عقب با قابلیت تنظیم الگوهای روشنایی توسط مالک در 4 حالت روبرو هستیم با این تفاوت که طراحی خط سقف در نسخه اسپرت‌بک تغییر کرده است.

اما در بخش فنی مهمترین تفاوت را باید عدم عرضه نسخه پلاگین هیبرید برای مدل اسپرت‌بک دانست هرچند همچنان مدل‌های نرمال و S از این خودرو با پیشرانه­‌های 4 و 6 سیلندر عرضه خواهد شد.

در حالت استاندارد، این مدل با پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری مجهز به توربوشارژر عرضه خواهد شد که 261 اسب‌بخار قدرت و 370 نیوتن‌متر گشتاور تولید می­‌کند. اما SQ5 اسپرت‌بک به پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر مجهز شده که 349 اسب‌بخار قدرت و 500 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار راننده قرار خواهد داد.

 آئودی Q5 اسپرت‌بک 2021

آئودی همچنین امکان انتخاب هفت حالت برای سیستم تعلیق را فراهم کرده ضمن این‌که سامانه تعلیق بادی جدید، امکان افزایش و کاهش ارتفاع خودرو تا سقف 6 سانتی‌متر را فراهم می­‌کند.

آئودی Q5 اسپرت‌بک به جدیدترین نسل نرم‌افزار اختصاصی شرکت سازنده یعنی MIB مجهز شده که در همکاری با نمایشگر جدید 10.1 اینچی لمسی روی داشبورد کار می­‌کند. نمایشگر مذکور از نمونه نصب شده در مدل‌های جدید این شرکت یعنی Q3 و Q8 متفاوت بوده و از اپل کارپلی بی‌سیم پشتیبانی می­‌کند.

کابین  آئودی Q5 اسپرت‌بک 2021

حضور تریم چوبی و نورپردازی داخلی در کابین این خودرو، فضای داخلی آن را دوست‌داشتنی‌تر از پیش کرده هرچند فعلاً آئودی درباره هرگونه کاهش احتمالی فضای بالای سر سرنشینان ردیف عقب به دلیل فرم سقف هیچگونه اظهارنظری نکرده است. البته در جریان رونمایی، یکی از مهندسان این شرکت اظهار داشته افرادی با قد 1.82 متر هم در این خودرو احساس راحتی خواهند داشت.

به هرحال آئودی Q5 اسپرت‌بک سال آینده و با مدل 2021 و احتمالاً با قیمتی بالاتر از Q5 استاندارد یعنی بیش از 43,300 دلار به علاقمندان عرضه خواهد شد.

دیدگاه کاربران