صعود ارزش تسلا برای اولین بار به صد میلیارد دلار

تسلا باارزش‌ترین خودروساز آمریکایی شد

5 بهمن 1398 15:46

طبق گزارشی که توسط یکی از خبرنگاران «بلومبِرگ» (Bloomberg) در 21 ژانویه مصادف با 1 بهمن منتشر شده، ارزش تسلا برای اولین بار به صد میلیارد دلار رسیده است. با این حساب، این خودروساز آمریکایی که قدمت آن به شانزده سال می­‌رسد باارزش‌­ترین خودروساز آمریکایی تاریخ به شمار می­‌رود.

    طبق اعداد و ارقام منتشر شده توسط بلومبرگ، حال تسلا پس از تویوتا، باارزش‌­ترین خودروساز جهان محسوب می­‌شود.حدوداً دو هفته پیش، «ایلان ماسک» (Elon Musk) که در تسلا سمت «مدیر اجرایی ارشد» (Chief Executive Officer) را دارد، برنامه تولید تسلا «مدل وای» (Model Y) را برای کارخانه این خودروساز در چین اعلام کرد و روی این موضوع تاکید کرد که این کراس‌اور با روشی مبتکرانه به تولید خواهد رسید. می‌توان حدس زد این روش هزینه تولید را کاهش خواهد داد. اگر این روش تولید در عمل موثر باشد، حتی می‌­توانیم انتظار افزایش مجدد ارزش این خودروساز آمریکایی را هم داشته باشیم.

    برخی تحلیلگران بر این باور هستند که دلیل افزایش ارزش سهام این خودروساز، عملکرد مناسب آن در ماه‌­های اخیر است که شامل افتتاح کارخانه‌ای در چین می­‌شود. اما مدل Y را به تنهایی می­توان عامل افزایش ارزش سهام تسلا به حساب آورد. ایلان ماسک که یکی از موسسین تسلا هم به شمار می‌­رود در خصوص این کراس‌اور این طور می­‌گوید: «احتمالاً تقاضا برای تسلا مدل Y از مجموع تقاضا برای همه خودروهای دیگر تسلا بیشتر خواهد بود.»

    اگر این پیش‌­بینی به واقعیت نزدیک باشد و طبق شایعات منتشر شده، تحویل مدل Y به مشتریان از ابتدای ماه میلادی آینده آغاز شود، احتمالاً باز هم شاهد افزایش ارزش سهام این خودروساز آمریکایی خواهیم بود.

    طبق اعداد و ارقام منتشر شده توسط بلومبرگ، حال تسلا پس از تویوتا، باارزش‌­ترین خودروساز جهان محسوب می­‌شود و حتی موفق شده فولکس‌واگن را هم در این زمینه پشت سر بگذارد.

    می‌­توانید در لیست زیر که توسط بلومبرگ انتشار یافته، ده خودروساز برتر جهان از نظر ارزش را مشاهده کنید:

    1. تویوتا با 230.95 میلیارد دلار ارزش
    2. تسلا با 102.66 میلیارد دلار ارزش
    3. فولکس‌واگن با 89.68 میلیارد دلار ارزش
    4. جنرال‌موتورز با 49.88 میلیارد دلار ارزش
    5. هوندا با 49.71 میلیارد دلار ارزش
    6. دایملر با 48.29 میلیارد دلار ارزش
    7. ب‌ام‌و با 45.66 میلیارد دلار ارزش
    8. فورد با 36.32 میلیارد دلار ارزش
    9. نیسان با 24.08 میلیارد دلار ارزش
    10. «فیات کرایسلر اتومبیلز» (Fiat Chrysler Automobiles) با 21.09 میلیارد دلار ارزش
    دیدگاه کاربران