هرآنچه از وِگا می‌دانیم

اولین کراس‌‌اور نیورون

5 بهمن 1398 16:29

شرکت چینی نیورون (Neuron) که دفتر اصلی آن در کالیفرنیا است با معرفی کراس‌اور برقی وگا (VEGA) سبک جدیدی از ساخت خودروهای برقی را ابداع کرد.

برخلاف کراس‌اورهای سایز متوسط برقی دیگر نباید بابت فضای داخلی نگران بود. شرکت مدعی است که 5 سرنشین به راحتی درون این خودرو قرار می‌گیرند.کراس‌اور برقی VEGA (مخفف عبارتی به معنی خودروی برقی عظیم همه‌کاره) بعد از موفقیت پیکاپ نیورون T-One، براساس همان پل‌فرم ماژول قبلی طراحی شده است. یکی از برتری‌های خاص مهندسی این خودرو شاسی آن است که به گفته شرکت از فناوری «ساختار جامد مستحکم» بهره می‌برد. فناوری که موجب یک رانندگی نرم و البته با مصرف انرژی مقرون به صرفه می‌شود.

طول، عرض و ارتفاع وگا به ترتیب 4877، 1981 و 1676 میلی‌متر شده تا بتواند به راحتی در سگمنت کراس‌اورهای سایز متوسط قرار بگیرد. اما نکته اینجاست که ابعاد نیورون شباهت عجیبی به فولکس‌واگن تیگوان دارد. بنابراین برخلاف کراس‌اورهای سایز متوسط برقی دیگر نباید بابت فضای داخلی نگران بود. شرکت مدعی است که 5 سرنشین به راحتی درون این خودرو قرار می‌گیرند.

نیوریون وگا

شکل طراحی سقف وگا نیز به صورتی است که افراد قد بلند نیز مشکلی با قرارگیری درون آن نخواهند داشت. با این حال گفته می‌شود که این خودرو فضای دیگری احتمالاً برای وسایل راننده و سرنشینان ندارد.

نیوریون وگا

تا این لحظه اطلاعات دقیقی از نوع و قدرت موتور برقی، ظرفیت باتری‌ها، میزان پیمایش، سرعت و دیگر المان‌های فنی منتشر نشده است. با این حال اگر قوای محرکه این خودرو را مانند پیکاپ T-One فرض کنیم آن وقت استفاده از موتورهای برقی مجزا در جلو و عقب، همراه باتری‌های لیتیوم یون به ظرفیت 120 تا 130 کیلووات ساعت که شعاع حرکتی 500 کیلومتر فراهم کنند، محتمل است. هم‌چنین سرعت‌گیری صفر تا 100 کیلومتر برساعت برای آن حدود 5 تا 7 ثانیه خواهد بود.

نکته اینجاست که تصاویر منتشر شده از این خودرو اگرچه واقعی به نظر می‌رسند ولی در واقع آن‌ها با فناوری CGI (تصویرسازی کامپیوتری) شکل گرفته‌اند و بعید نیست که طراحی واقعی با این نسخه تفاوت‌هایی داشته باشد.

دیدگاه کاربران