اوج هنر در بنتلی فلاینگ‌اسپور

لوکس‌ترین کابین در صنعت خودرو

7 بهمن 1398 17:37

نسخه 2020 بنتلی فلایینگ‌اسپور فوق لوکس معرفی شد. سدان فوق لوکس انگلیسی که سازنده‌اش می‌گوید لوکس‌ترین و پیچیده‌ترین کابین در بین تمام خودروهای تولیدشده است.

چرم مورد استفاده در بنتلی فلایینگ‌اسپور از گاوهای منتخب اروپای شمالی تهیه می‌شود. هر پروسه طراحی داخلی باید به رویت و نظارت 141 مهندس و طراح بنتلی برسد.بنتلی مدعی است داخل کابین هر یک از این خودروها 350 تکه چرم طبیعی تشکیل شده است که 60 قسمت را تزئین می‌کند. این یعنی قسمت اعظم فضای داخلی این خودرو که در مجموع معادل 3 کیلومتر چرم را شامل می‌شود.

طبق یک سنت دیرین بنتلی اجازه نمی‌دهد که کسی اطلاعاتی درباره تیم طراحی داخلی این خودرو جمع‌آوری کند. گفته می‌شود حداقل در 5 ماه زمان برای آموزش زیرنظر اساتید برجسته این شرکت، طیف گسترده‌ای از تکنیک‌های موردنیاز برای طراحی فضای داخلی در بالاترین استانداردهای لازم به نیروها آموزش داده می‌شود.

چرم مورد استفاده در بنتلی فلایینگ‌اسپور از گاوهای منتخب اروپای شمالی تهیه می‌شود. هر پروسه طراحی داخلی باید به رویت و نظارت 141 مهندس و طراح بنتلی برسد. مشتری می‌تواند از 14 ترکیب رنگی مختلف برای تریم داخلی این خودرو انتخاب کند. تنها روی فرمان این خودرو 5 متر نخ ویژه از طریق 352 سوراخی عبور می‌کند تا 168 بخیه متمایز را ایجاد کند. هر فرمان این خودرو 3 ساعت و نیم زمان برای دوخته شدن نیاز دارد. برای دوخت صندلی‌ها نیز چیزی حدود 12 ساعت زمان و معادل 5103 بخیه خیاطی نیاز است.

بد نیست بدانید که بنتلی فلایینگ اسپور مجهز به یک پیشرانه 12 سیلندر W شکل با 626 اسب‌بخار قدرت و 900 نیوتن‌متر گشتاور است. جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک این خودرو را نیز ZF طراحی کرده است.

دیدگاه کاربران