استقبال کم از خودروهای رنگی

محبوب‌ترین رنگ در بازار خودرو آمریکا در سال 2019

13 بهمن 1398 15:26

احتمالاً با خواندن عنوان مطلب حدس زده‌اید که محبوب‌ترین رنگ در میان خریداران خودرو سفید بوده است، خب درست حدس زده‌اید چراکه اکثریت خریداران آمریکایی متمایل به انتخاب این رنگ بوده‌اند.

در پژوهش انجام شده تمام 50 ایالت آمریکا مورد بررسی قرار گرفته که در 28 ایالت رنگ سفید رتبه اول را به دست آورده است. براساس پژوهشی که توسط و پس از بررسی آماری 9.4 میلیون دستگاه خودرو انجام گرفته، 23.9 درصد خریداران در سال 2019 رنگ سفید را برای خودروی خود انتخاب کرده‌اند. رنگ مشکی با فاصله‌ای بسیار کم در تعقیب رنگ سفید بوده و 23.2 درصد از کل خودروها را در برمی‌گیرد.

رتبه‌های بعدی متعلق به خاکستری، نقره‌ای، قرمز و آبی بوده که سهم هرکدام به ترتیب 15.5، 14.5، 10.3 و 9 درصد از کل بازار بوده است. قهوه‌ای، سبز و بژ نیز به ترتیب 1.4، 0.7 و 0.4 درصد از کل خودروهای فروخته شده را شامل می‌شوند.

احتمالاً رنگ نارنجی در میان خریداران خودروهای اسپرت و سوپراسپرت محبوب باشد اما از آنجا که این‌گونه خودروها سهم چندان زیادی از بازار ندارند، رنگ نارنجی نیز تنها بر روی بدنه 0.4 درصد از کل خودروها به چشم می‌خورد. سهم بازار رنگ‌های طلایی، زرد و بنفش نیز بسیار محدود و به ترتیب برابر با 0.3، 0.2 و 0.1 درصد بوده است.

در پژوهش انجام شده تمام 50 ایالت آمریکا مورد بررسی قرار گرفته که در 28 ایالت رنگ سفید رتبه اول را به دست آورده است. در ایالت‌های باقیمانده نیز رنگ مشکی پیشتاز بوده است. غیر از سه رنگ سفید ، مشکی و خاکستری، قرمز در 41 منطقه پرطرفدارترین رنگ بوده است. رنگ آبی نیز در 9 ایالت، توانسته پس از سه رنگ اولیه بهترین رتبه را به دست آورد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران