فناوری و مشخصات جدید برای شاسی‌بلند لوکس آمریکایی

معرفی کادیلاک اسکالید 2021

17 بهمن 1398 12:18

نسل جدید شاسیبلند لوکس ساخت جنرال موتورز یعنی کادیلاک اسکالید اکنون در حالی در شهر لس‌آنجلس معرفی شده که خریداران تا قبل از پایان سال جاری امکان کسب تجربه رانندگی با آن را نخواهند داشت.

این شاسی بلند لوکس به 36 اسپیکر، نمایشگر های متعدد و فناوری خودران مجهز شده است.در نمای جلو جلوپنجره بزرگ به همراه چراغ های باریک و در عقب نیز چراغ های عمودی اسکالید، تشخیص این خودرو به عنوان یکی از محصولات کادیلاک را آسان کرده است.

طول کلی کادیلاک اسکالید 5382 میلی‌متر بوده درحالی‌که طول نمونه ESV با بدنه بزرگتر به 5766 میلی‌متر می‌رسد. فاصله محورهای مدل بزرگ برابر با 3407 میلی‌متر بوده که 336 میلی‌متر بیشتر از مدل استاندارد خواهد بود.

فضای پای سرنشینان ردیف سوم 40 درصد و فضای محفظه بار نیز 68 درصد نسبت به مدل قبلی بیشتر شده است. البته این ارقام مربوط به اسکالید استاندارد بوده که در نسخه بزرگتر ESV به 1214 لیتر برای فضای بار و 15.2 سانتی‌متر برای جای پای سرنشینان ردیف سوم می‌رسد.

تجهیزات کادیلاک اسکالید در سطح بسیار بالایی قرار گرفته که حتی آن را از کامل‌ترین تریم جی‌ام‌سی یوکان نیز متمایز می‌کند. نمایشگرهای سه گانه داخل کابین این خودرو را می‌توان یکی از مشخصات مهم آن دانست که شامل نمایشگر لمسی 7.2 اینچی در سمت چپ فرمان، نمایشگر 14.2 اینچی نصب شده در پشت فرمان و در نهایت صفحه نمایش 16.9 اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی خواهد بود. سرنشینان عقب نیز از نمایشگر اختصاصی خود بی‌بهره نمانده‌اند و یک صفحه نمایش 12.6 اینچی نیز برای آن‌ها تدارک دیده شده که قابلیت اتصال به USB و HDMI را دارد.

تمام این نمایشگرها از نوع OLED بوده، تصاویر را با کیفیت 4K نمایش می‌دهند که بنابر گفته کادیلاک این امکان برای اولین بار در صنعت خودرو فراهم شده است. بد نیست بدانید این نمایشگرها در تمام تریم‌های کادیلاک اسکالید به صورت استاندارد نصب می‌شود.

اسکالید همچنین به سامانه مسیریاب پیشرفته‌ای مجهز شده که توانایی نمایش تصاویر حقیقی را نیز دارد. این سیستم که مشابه نمونه استفاده شده در برخی محصولات جدید مرسدس‌بنز است، از چند دوربین برای نمایش واقعی تصاویر خیابان ها از جهات مختلف در نمایشگر خودرو استفاده می‌کند.

دوربین‌های کادیلاک اسکالید در پشت، کنار و جلوی خودرو نصب شده که می‌توانند تصویری با دید پرنده با کیفیت دو مگاپیکسل از فضای بیرونی این شاسی‌بلند تهیه کنند.

کروزکنترل جدید اسکالید که با نام Super Cruise شناخته می‌شود نسبت به نمونه‌های قبلی عملکردی بهتر داشته و در طول بیش از 320 هزار کیلومتر آزمایش شده است. این سیستم که امکان کنترل فرمان در مسیر مستقیم یا تعویض خط بدون دخالت دست راننده را داشته، توسط داده‌های دریافت شده از LiDAR، GPS، دوربین‌های متعدد و سیستم‌های راداری کنترل می‌شود. در صورت نیاز به دخالت بیشتر راننده در کنترل فرمان، این سیستم توسط هشدار، راننده را مطلع خواهد کرد.

سیستم کروز کنترل هوشمند کادیلاک اسکالید 2021

سیستم صوتی کادیلاک اسکالید در همکاری مشترک میان کادیلاک با AKG شکل گرفته و به 36 بلندگو و سه آمپلی فایر مجهز شده که صدا را از طریق 28 کانال به گوش سرنشینان می‌رسانند. صدای بلندگوهای جلو و عقب به صورت جداگانه قابل تنظیم بوده و می‌تواند با سیستم مسیریاب نیز هماهنگ شود.

با توجه به استفاده از شاسی جدید و سیستم تعلیق مستقل عقب، اکنون فضای کابین کادیلاک اسکالید بزرگتر از همیشه شده و با مدل‌هایی همچون سابربان و یوکان برابری می‌کند.

کادیلاک اسکالید 2021

در زیر کاپوت کادیلاک اسکالید پیشرانه 6.2 لیتری هشت سیلندر GM قرار گرفته که 420 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. غیر از این پیشرانه 3 لیتری توربودیزل با نیروی 277 اسب‌بخار نیز برای اسکالید قابل سفارش خواهد بود. هردو پیشرانه مذکور نیروی خود را به واسطه جعبه‌دنده ده سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌کنند که در مدل‌های شورولت سابربن و جی‌ام‌سی یوکان نیز عرضه می‌شود. لازم به‌ذکر است دو نسخه عادی و ESV اسکالید از نظر فنی تفاوت خاصی با یکدیگر ندارند.

سیستم چهارچرخ محرک و رینگ‌های 22 اینچی به صورت استاندارد در این خودرو نصب خواهد شد.

کادیلاک اسکالید 2021

درحالی‌که نسخه استاندارد اسکالید اکنون معرفی شده، نسخه ESV این مدل با ابعاد بزرگتر در نمایشگاه خودرو نیویورک به معرض نمایش گذاشته خواهد شد که از 8 آوریل آغاز به‌کار خواهد کرد. کادیلاک اعلام کرده که عرضه اسکالید 2021 را از اواخر سال جاری میلادی در آمریکای شمالی و از سال 2021 در سایر بازارها آغاز خواهد کرد.

هنوز مشخص نیست که زمان عرضه مدل‌های استاندارد و ESV تا چه حد با یکدیگر فاصله خواهد داشت.

دیدگاه کاربران