معرفی 2 نسخه ویژه از سوپراسپرت آمریکایی

افزایش قدرت برای فورد GT

19 بهمن 1398 18:12

احتمالاً بسیاری از علاقمندان فورد GT نیازی به اعمال تغییر در آن نمی‌بینند ولی مسئولان فورد نظر دیگری داشته‌اند چراکه دو نسخه سفارشی از این خودرو را معرفی کرده‌اند که هرکدام ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد. اما بخش مهم خبر این است که این دو مدل غیر از موارد ظاهری، در بخش فنی هم ارتقا داده شده‌اند.

توان پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر توئین توربو این دو نسخه خاص از فورد GT با 13 واحد افزایش به 660 اسب‌بخار رسیده است.اولین نسخه که بدنه‌ای از پوشش فیبرکربن دارد Liquid Carbon نام داشته و هیچگونه رنگ‌آمیزی روی آن مشاهده نمی‌شود که البته این مورد به معنی بدون محافظ بودن بدنه نیست چراکه فورد یک پوشش شفاف بر روی بدنه کشیده تا هم به صورت محافظ عمل کرده و هم امواج حاصل از نقوش فیبرکربن را بهتر نمایش دهد. رینگ‌های فیبرکربن به صورت استاندارد بر روی این خودرو نصب خواهد شد.

در صورت سفارش مشتری، امکان حک شدن نوار فیبرکربنی بر روی بدنه فورد GT و همچنین نصب آینه‌های جانبی رنگ شده نیز وجود دارد.

اما دومین مدل از فورد GT سفارشی نمونه‌ای خواهد بود که با پوشش جدید مخصوص مسابقات Gulf Racing معرفی شده است. بر روی بدنه این مدل همان دو رنگ سنتی پوشش مذکور یعنی آبی و نارنجی به چشم می‌خورد با این تفاوت که نحوه قرارگیری این رنگ‌ها روی بدنه خودرو تغییر کرده و یک نوار سیاه رنگ نیز برای جدا کردن حد و مرزها روی بدنه حک شده است.

فورد GT

این نسخه جدید سفارشی برای یادبود نمونه‌ای از فورد GT40 ساخته شده که توانست در سال‌های 1968 و 1969 در مسابقات لمانز شرکت کرده و مقام ششم را به دست آورد. امکان سفارش رینگ‌های فیبرکربنی برای نسخه Gulf Racing از فورد GT نیز وجود دارد.

اکنون زمان آن رسیده که درباره بخش فنی این خودروها صحبت کنیم، جایی که توان پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر توئین توربو فورد GT با 13 واحد افزایش به 660 اسب‌بخار رسیده است. البته ماجرا به این نقطه ختم نمی‌شود بلکه پیستون‌ها و محفظه احتراق پیشرانه نیز مورد بروزرسانی قرار گرفته و ظرفیت مسیرهای ورود هوا به پیشرانه نیز تا 50 درصد افزایش یافته است.

البته وظیفه تامین هوای موردنیاز برعهده اینترکولرهای بزرگتر قرار داده شده است. مجموعه جدید سیستم اگزوز ساخت Akrapovic که نسبت به نمونه قبلی 4 کیلوگرم سبک‌تر شده صدایی پرطنین‌تر از قبل را به گوش عابران می‌رساند.

فورد GT

با توجه به افزایش ارتفاع تعلیق خودرو به منظور حضور در پیست مسابقه، به نظر می‌رسد فورد قصد دارد همچنان مدل GT را به عنوان یک خودروی مسابقه‌ای به علاقمندان معرفی نماید. البته با توجه به قیمت بالای فورد GT تعداد بسیاری کمی از رانندگان فرصت رانندگی با این خودرو در پیست‌های مسابقه را به دست خواهند آورد.

به هرحال فورد همچنان به تولید این خودروی دست‌ساز در تیراژی محدود ادامه می‌دهد تا در نهایت در سال 2022 شاهد خداحافظی مدل GT با خط تولید باشیم.

دیدگاه کاربران