هوایرا ایمولا فقط 5.4 میلیون دلار

قوی‌ترین پاگانی تاریخ وارد شد

27 بهمن 1398 13:53

مدت‌ها بود که خبری از پاگانی نداشتیم. در واقع این ایتالیایی بعد از چند نسخه بهینه‌سازی شده روی Huayra کاملاً در تاریکی‌ها فرو رفت تا شایعات مبنی بر اختلاف آن‌ها با AMG (تامین‌کننده پیشرانه) قوت بگیرد. اما اکنون جدیدترین ویرایش این خودرو با نام Imola بازگشتی طوفانی را ثبت کرده است.

قوای محرکه این خودرو را مرسدس-آام‌گ تامین کرده است. یک پیشرانه 6 لیتری 12 سیلندر Vشکل مجهز به توربو، که آن را به قوی‌ترین پاگانی تولیدشده در تاریخ تبدیل کرده است.شهریور امسال بود که پاگانی با انتشار تصاویری محدود از عرضه زودهنگام محصول جدید خود به اسم ایمولا خبر داد. در واقع ایمولا جدیدترین ویرایش روی هوایرا به حساب می‌آید. از آن تاریخ تاکنون دیگر خبری از این خودرو نشد. بسیاری از کارشناسان بر این باور بودند که مشکلی در همکاری ایتالیایی‌ها و آلما‌ن‌ها در بحث تامین پیشرانه به وجود آمده است. البته پاگانی هیچ‌گاه این موضوع را تایید و یا تکذیب نکرد.

تقریباً شش ماه بعد از این زمان قرار است که این خودرو با مشخصات فنی ترسناک رونمایی شود. نام این خودرو برگرفته از شهر Imola در ایتالیاست. شهری که به خاطر وجود پیست اتومبیلرانی «انزو دینو فراری» شهرتی جهانی دارد. شرکت مدعی است که بالاترین سطح مهندسی و کیفیت تاریخ خود را روی هوایرا ایمولا اعمال کرده است. داستان زمانی جذاب‌تر می‌شود که می‌فهمیم قرار است از این خودرو تنها 5 دستگاه تولید شود. البته تعجبی ندارد اگر بگوییم تمام این خودروها پیشاپیش فروخته شده‌اند.

پاگانی هوایرا ایمولا

جزئیات مربوط به مشخصات فنی پاگانی هوایرا ایمولا هنوز محرمانه هستند ولی تا پیش از رونمایی رسمی از این خودرو در نمایشگاه ژنو اطلاعاتی از آن منتشر شده است. به عنوان مثال می‌دانیم که هم‌چنان قوای محرکه این خودرو را مرسدس-آام‌گ تامین کرده است. یک پیشرانه 6 لیتری 12 سیلندر Vشکل که با دو توربو خود می‌تواند به رقم وحشتناک 827 اسب‌بخار قدرت و 1100 نیوتن‌متر گشتاور برسد. این یعنی 36 اسب‌بخار و 50 نیوتن‌متر بیشتر از ویرایش هوایرا BC و در نهایت یعنی قوی‌ترین پاگانی تولیدشده در تاریخ. البته این را هم می‌دانیم که جعبه‌دنده آن هنوز 7 سرعته اتوماتیک است.

پاگانی هوایرا ایمولا

اگرچه ساختار کلی طراحی خودرو متعهد به سنت قبلی مانده ولی بادی‌کیت جدید پاگانی هوایرا ایمولا نشان از بهینه‌سازی شدید در بحث آیرودینامیک آن دارد. از تصاویر منتشر شده به خوبی برمی‌آید که این خودرو به مراتب خشن‌تر از دیگر مدل‌های مشابه است. به خصوص با بازی زیبای هواکش‌های روی کاپوت و البته گلگیرهای عضلانی‌. استفاده از هود روی سقف یاد مدل رویایی زوندا را نیز زنده کرده است.

گفته می‌شود وزن این خودرو تنها 1246 کیلوگرم است. یعنی حتی سبک‌تر از بسیاری از سدان‌های متعارف بازار.

سال 2016 قیمت 2.5 میلیون دلاری هوایرا BC بسیاری را شوکه کرد ولی نه به اندازه قیمت 3.5 میلیون دلاری نسخه رودستر آن. با این حال تعجبی ندارد اگر بگوییم که قیمت پاگانی هوایرا ایمولا بیش از 5.4 میلیون دلار است.

دیدگاه کاربران