این روزها پاگانی در سر خط خبرهای جهان خودرو قرار ندارد، اما هر از گاهی خبر ساخت نمونههای سفارشی و منحصربفرد از محصولات این کمپانی ایتالیایی در رسانهها منتشر میشود.
”این نمونه خاص از هوایرا رودستر براساس یک سفارش ویژه به بخش خودروهای سفارشی این شرکت یعنی Grandi Complicazioni شکل گرفته است.“البته که ساخت چنین خودروهایی برای راضی کردن سلیقه مشتریان ثروتمند پاگانی چندان راحت نیست، اما کارکنان این شرکت که در سن چزاریو در نزدیکی بولونیا مستقر هستند، همواره به خوبی از عهده انجام ماموریتهای خود برآمدهاند.
این نمونه خاص از هوایرا رودستر که به صورت رسمی به نام پاگانی هوایرا دینامیکا Evo معرفی شده، براساس یک سفارش ویژه به بخش خودروهای سفارشی این شرکت یعنی Grandi Complicazioni شکل گرفته است. هرچند این خودرو به صورت رسمی معرفی نشده است، ولی حضور خود را از طریق شبکههای اجتماعی به اطلاع علاقمندان رسانده، بنابراین جزئیات زیادی از آن در اختیار نداریم.
پاگانی هوایرا دینامیکا Evo که برای تحقق رویاهای خریدار شکل گرفته، با رنگ قهوهای تزئین شده که احتمالا برای یک سوپراسپرت، پوشش مناسبی به نظر نرسد، اما به لطف جزئیات زرد طلایی، نتیجهای متفاوت حاصل شده است. پرچم ایتالیا در کنار ورودی هوای سپر جلو و طراحی جدید آینههای جانبی از دیگر ویژگیهای خودرو بهشمار میآید، درحالیکه رنگ نارنجی چراغهای راهنما، از هویت آمریکایی مالک خودرو خبر میدهد.
پاگانی هنوز تائید نکرده که هوایرا دینامیکا Evo را براساس هوایرا رودستر BC ساخته است یا خیر، اما گزینهای منطقیتر از این نمیتوان پیدا کرد. بنابراین پیشرانه 6 لیتری توئین توربو V12 که توسط AMG ساخته شده با 802 اسببخار قدرت و 1050 نیوتنمتر گشتاور در بخش عقب بدنه این سوپراسپرت ایتالیایی نصب شده است. حداکثر قدرت و گشتاور این پیشرانه به ترتیب در دورشمار 5900 و 2 الی 5500 دور بر دقیقه حاصل میشود.
پاگانی هوایرا دینامیکا Evo با وزن 2756 کیلوگرم به مراتب از همتای کوپه سنگینتر ولی از رودستر BC، سبکتر است.
از آنجا که تولید پاگانی هوایرا رودستر BC به تنها 40 دستگاه محدوده شده، به نظر میرسد که مدل منحصربهفرد دینامیکا Evo نیز یکی از همین مجموعه 40 تایی باشد.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com