• پاگاني هوايرا ديناميکا Evo
  • پاگاني هوايرا ديناميکا Evo
  • پاگاني هوايرا ديناميکا Evo

سوپراسپرت تک نسخه

معرفی پاگانی هوایرا دینامیکا Evo

29 اسفند 1401 10:00

این روزها پاگانی در سر خط خبرهای جهان خودرو قرار ندارد، اما هر از گاهی خبر ساخت نمونه‌­های سفارشی و منحصربفرد از محصولات این کمپانی ایتالیایی در رسانه­‌ها منتشر می­‌شود.

این نمونه خاص از هوایرا رودستر براساس یک سفارش ویژه به بخش خودروهای سفارشی این شرکت یعنی Grandi Complicazioni شکل گرفته است.البته که ساخت چنین خودروهایی برای راضی کردن سلیقه مشتریان ثروتمند پاگانی چندان راحت نیست، اما کارکنان این شرکت که در سن چزاریو در نزدیکی بولونیا مستقر هستند، همواره به خوبی از عهده انجام ماموریت‌های خود برآمده‌­اند.

این نمونه خاص از هوایرا رودستر که به صورت رسمی به نام پاگانی هوایرا دینامیکا Evo معرفی شده، براساس یک سفارش ویژه به بخش خودروهای سفارشی این شرکت یعنی Grandi Complicazioni شکل گرفته است. هرچند این خودرو به صورت رسمی معرفی نشده است، ولی حضور خود را از طریق شبکه­‌های اجتماعی به اطلاع علاقمندان رسانده، بنابراین جزئیات زیادی از آن در اختیار نداریم.

پاگانی هوایرا دینامیکا Evo که برای تحقق رویاهای خریدار شکل گرفته، با رنگ قهوه­‌ای تزئین شده که احتمالا برای یک سوپراسپرت، پوشش مناسبی به نظر نرسد، اما به لطف جزئیات زرد طلایی، نتیجه‌­ای متفاوت حاصل شده است. پرچم ایتالیا در  کنار ورودی هوای سپر جلو و طراحی جدید آینه­‌های جانبی از دیگر ویژگی‌های خودرو به‌شمار می‌­آید، درحالی‌که رنگ نارنجی چراغ‌های راهنما، از هویت آمریکایی مالک خودرو خبر می­‌دهد.

پاگانی هوایرا دینامیکا Evo

پاگانی هنوز تائید نکرده که هوایرا دینامیکا Evo را براساس هوایرا رودستر BC ساخته است یا خیر، اما گزینه‌­ای منطقی‌­تر از این نمی­‌توان پیدا کرد. بنابراین پیشرانه 6 لیتری توئین توربو V12 که توسط AMG ساخته شده با 802 اسب‌­بخار قدرت و 1050 نیوتن‌متر گشتاور در بخش عقب بدنه این سوپراسپرت ایتالیایی نصب شده است. حداکثر قدرت و گشتاور این پیشرانه به ترتیب در دورشمار 5900 و 2 الی 5500 دور بر دقیقه حاصل می‌­شود.

پاگانی هوایرا دینامیکا Evo با وزن 2756 کیلوگرم به مراتب از همتای کوپه سنگین‌­تر ولی از رودستر BC، سبکتر است.

از آنجا که تولید پاگانی هوایرا رودستر BC به تنها 40 دستگاه محدوده شده، به نظر می‌­رسد که مدل منحصربه‌فرد دینامیکا Evo نیز یکی از همین مجموعه 40 تایی باشد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران