آغاز دوباره شاسی‌بلندهای کوپه

کوپرا فورمنتور 2020 رونمایی شد

13 اسفند 1398 13:10

مدل Formentor به‌عنوان اولین خودروی تولیدی برند مستقل Cupra سرانجام رونمایی شد. در واقع کوپرا زیرمجموعه لوکس‌-اسپرت‌ساز سئات اسپانیا و از زیرمجموعه‌های موفق فولکس‌واگن به شمار می‌رود.

کوپرا فورمنتور مجهز به پیشرانه معروف 2 لیتری TSI است که به راحتی می‌تواند 305 اسب‌بخار قدرت تولید کند.در کلاس‌بندی خودروها هرگاه که نام کوپه به میان می‌آید خودروهای 2 در تعریف می‌شوند. اما چند سالی است که برخی از خودروسازان سراغ شاسی‌بلندهایی با تعریف کوپه رفته‌اند که اشاره به طراحی منحنی و سقف محدب آن‌ها دارد. آئودی Q3 Sportback، رنجرور Velar، پورشه Cayenne Coupe و مرسدس‌بنز GLC از بهترین مثال‌ها در این کلاس هستند. البته کارشناسان بر این باورند که پایه‌گذار شاسی‌بلندهای کوپه ب‌ام‌و X6 بوده است.

با این توضیحات درک طراحی کوپرا فورمنتور راحت‌تر خواهد بود. این خودرو نه فقط در طراحی بیرونی و داخلی خود سطح بالایی از جسارت و اسپرت‌گرایی را به نمایش گذاشته بلکه سعی کرده تا با بهبود ویژگی‌های لوکس‌گرایانه ضعف اصلی محصولات قبلی سئات را پوشش دهد.

آن‌طور که وین گریفیتس مدیر اجرای کوپرا می‌گوید، این تنها آغاز راه است و برند جدید برنامه‌هایی برای توسعه مدل‌های هیبریدی و مسابقه‌ای نیز دارد.

با چه خودرویی طرف هستیم؟

کوپرا فورمنتور مجهز به پیشرانه معروف 2 لیتری TSI است که به راحتی می‌تواند 305 اسب‌بخار قدرت تولید کند. البته خروجی مدل هیبریدی آن در حالت بنزینی 148 و در حالت ترکیبی 245 اسب‌بخار و توان مدل برقی با باتری‌های 13 کیلووات ساعتی 113 اسب‌بخار برآورد شده است.

گفته می‌شود کوپرا فورمنتور در حالت برق مستقیم می‌تواند تا 50 کیلومتر پیمایش داشته باشد. این خودرو با طول، عرض و ارتفاع 4450، 1839 و 1511 میلی‌متری از نظر ابعاد معقول و حتی مناسب خانواده‌ها به نظر می‌رسد. به لطف فاصله محوری 2589 میلی‌متری فضای قسمت بار به 450 لیتر رسیده است که عدد قابل قبولی برای خودرویی با این جثه محسوب می‌شود. استفاده از رینگ‌های 19 اینچی اشاره مستقیمی به قابلیت‌های سرعتی آن دارد.

قرار است این خودرو در سه ماهه پایانی سال جاری میلادی راهی بازار شود.

دیدگاه کاربران