در دو نسخه هاچ‌بک و استیشن واگن

معرفی کوپرا لئون مدل 2020

4 اسفند 1398 12:38

کوپرا به عنوان زیرمجموعه ساخت خودروهای اسپرت برند سئات، پیش از برگزاری نمایشگاه خودرو ژنو اقدام به معرفی نسخه هاچبک و استیشن‌واگن از مدل جدید لئون کرده است.

قرار است کوپرا لئون از اواخر سال جاری به دست مشتریان برسد. شرکت سازنده از هم‌اکنون برای پذیرش سفارش مشتریان آمادگی دارد.کوپرا لئون به واسطه جلوپنجره بازطراحی شده و همچنین ورودی‌های اسپرت هوا در سپر جلو، چهره‌ای خشن‌تر از پسرعموهای خود با نشان سئات دارند. رکاب‌های جانبی آیرودینامیک، رینگ‌های اسپرت با قطعات برنز، دیفیوزر جدید و خروجی چهارگانه اگزوز را باید جزء تغییرات مهم این خودروها دانست.

غربیلک فرمان با طرح جدید، تجهیزات برنز، رنگ برنزی دوخت روکش‌ها، صندلی‌های اسپرت، تریم آلومینیوم تیره، پدال‌های اسپرت و نورپردازی داخلی نیز جزء تفاوت‌های کابین این مدل‌ها نسبت به همتایان سئات نشان است.

صفحه پشت آمپر دیجیتال 10.25 اینچی به همراه سیستم اطلاعات سرگرمی با نمایشگر 10 اینچی که از فرامین صوتی، اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم پشتیبانی می‌کند از دیگر امکانات نصب شده قابل اشاره در کابین این خودروها به شمار می‌آیند.

کابین کوپرا لئون

در زیر کاپوت این دو خودروی اسپانیایی، پیشرانه 2 لیتری بنزین سوز TSI نصب شده که در سه نسخه عرضه می‌شود. در مدل پایه قدرت خروجی این پیشرانه برابر با 242 اسب‌بخار و 370 نیوتن‌متر گشتاور بوده درحالی‌که در مدل میانی این ارقام به 296 اسب‌بخار و 400 نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد. اما قوی‌ترین نسخه از این پیشرانه 2 لیتری تنها در مدل استیشن‌واگن نصب شده و 306 اسب‌بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار راننده قرار می‌دهد.

دو پیشرانه اول به جعبه‌دنده دوکلاچه اتوماتیک متصل شده‌اند که قدرت پیشرانه را از طریق دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.در قوی‌ترین مدل، نیروی پیشرانه به تمام چرخ‌ها انتقال می‌یابد.

کوپرا فعلاً از اعلام مشخصات دقیق این خودروها خودداری نموده ولی در عین حال اعلام کرده که یکی از مدل‌ها، برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر برساعت به 4.8 ثانیه زمان نیاز داشته و حداکثر سرعت آن نیز به صورت الکترونیکی روی 250 کیلومتر برساعت محدود شده است.

نسخه استیشن کوپرا لئون

خبر خوش درباره محصولات کوپرا این است که نسخه پلاگین هیبرید آن‌ها نیز معرفی شده، خودرویی که همراه با پیشرانه 1.4 لیتری بنزین‌سوز TSI، موتور برقی و باتری 13 کیلووات ساعتی لیتیوم-یون عرضه شده و 242 اسب‌بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار دارد.

هرچند این مدل را نمی‌توان قوی‌ترین نسخه از دو محصول کوپرا به شمار آورد ولی نکته مهم این است که مدل هیبرید قادر است تا 60 کیلومتر مسافت را در حالت تمام برقی طی نماید. باتری این مدل با جریان 3.6 کیلووات ظرف 3.5 ساعت و با جریان 230 ولتی در مدت 6 ساعت شارژ خواهد شد.

سیستم تعلیق اسپرت، ترمزهای برمبو و سیستم کنترل فعال شاسی به همراه امکان انتخاب چهار حالت رانندگی شامل کامفورت، اسپرت، کوپرا و شخصی‌سازی شده از دیگر مشخصه های فنی مهم این مدل‌ها خواهند بود.

بد نیست بدانید ارتفاع کوپرا لئون بین 20 تا 25 میلی‌متر کمتر از همتای سئات نشان خود بوده و مرکز ثقل پایین‌تری دارد.

قرار است کوپرا لئون از اواخر سال جاری به دست مشتریان برسد. شرکت سازنده از هم‌اکنون برای پذیرش سفارش مشتریان آمادگی دارد.

دیدگاه کاربران