هاچ‌بکی خاص با تزئینات اسپرت

معرفی کوپرا لئون VZ Cup

10 بهمن 1400 14:59

کوپرا (Cupra) زیرمجموعه خودروسازی اسپانیایی سئات محسوب می‌شود که روزبه‌روز پیشرفت می‌کند. این شرکت دو سال پیش، هات‌هچ جدیدی را با نام لئون - Leon - معرفی کرد؛ اما اکنون قصد دارد تا بر جذابیت آن بیافزاید‌. کوپرا لئون VZ Cup برتری جدیدی نسبت به مدل قبلی دارد و به مسابقات Cupra Racing ادای احترام می‌کند.

به‌روز رسانی‌های آیرودینامیکی متفاوتی مانند اسپویلر عقب فیبرکربنی با رنگ مسی و قطعات جانبی با رنگ Dark Alu در نمای بیرونی به کار گرفته شده است.کوپرا لئون VZ Cup در هر دو حالت بدنه هاچ‌بک و واگن عرضه می‌شود. به‌روز رسانی‌های داخلی و خارجی، نقطه تمایز این نسخه با مدل‌های استاندارد است. البته نباید انتظار ارتقا و بهبود عملکرد فنی را داشته باشیم.

به‌روز رسانی‌های آیرودینامیکی متفاوتی مانند اسپویلر عقب فیبرکربنی با رنگ مسی و قطعات جانبی با رنگ Dark Alu در نمای بیرونی به کار گرفته شده است. کاور آینه‌های جانبی فیبرکربنی با رنگ مسی، یک آپشن قابل انتخاب است که با رینگ‌های 19 اینچی مطابقت دارد. این رینگ‌ها با تایرهای پرفورمنس Bridgestone در بر گرفته شده‌اند.

داخل کابین، فرمان، صندلی‌ها و داشبورد با چرم مشکی و یا آبی نفتی پوشیده شده‌اند، اما جزئیات آن همچنان به رنگ مسی باقی مانده است.  صندلی‌ها نیز در موقعیت ارگونومیک‌تری تعبیه شده‌اند و فضا به حداکثر میزان خود رسیده است.

کوپرا لئون VZ Cup

پیشرانه دست‌نخورده باقی مانده است؛ بنابراین کوپرا لئون VZ Cup با پیشرانه‌ پلاگین‌هیبرید (PHEV) 1.4 لیتری بنزینی با 242 اسب‌بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور، در دسترس است. نسخه واگن AWD از قدرت بیش‌تری برخوردار است و با پیشرانه 2 لیتری TSI توربو، 306 اسب‌بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. متاسفانه گیربکس دستی برای لئون در دسترس نیست.

شرکت کوپرا، تحویل مدل لئون VZ Cup را از ماه مارس سال 2022 آغاز می‌کند و از این هفته وارد خط تولید Martorell این برند خواهد شد.

مترجم : مریم سادات نوری

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران