چاپ اثر انگشت مالک روی بدنه

طرح عجیب برای پورشه 911

7 اسفند 1398 10:38

سابقه تولید خودروهای سفارشی توسط پورشه به دهه 50 میلادی بازمی‌گردد، زمانی که یکی از مشتریان برای پورشه 356 خود تقاضای روکشی از پوست داد. اما این امر تا اواخر دهه 70 به رویه‌ای متداول تبدیل نشده بود، زمانی که پورشه تصمیم گرفت بخش مجزایی را در کارخانه به این درخواست‌ها اختصاص دهد. در سال 1986 بود که این بخش مجزا صاحب اسمی مخصوص به خود شده و Porsche Exclusive نام گرفت.

بنابر درخواست مشتری می‌توان طرح اثر انگشت را روی هر بخشی از بدنه خودرو چاپ کرد.این بخش که اکنون توانایی اجرای تمام خواسته‌های عجیب و غریب مشتریان را دارد و حالا برنامه خاصی برای مدل 911 درنظر گرفته که پیش از این کمتر سابقه داشته است. به منظور شخصی سازی هرچه بیشتر پورشه 911، مالکان این مدل می‌توانند نقش اثر انگشت خود را به صورت یک طرح گرافیکی روی کاپوت خودرویشان داشته باشند.

برای انجام این امر ابتدا متخصصان پورشه کاپوت خودرو را جدا کرده و سپس مشخصات اثر انگشت مالک توسط یک روبات ثبت و روی پوشش شفافی که بعداً روی کاپوت کشیده می‌شود، چاپ می‌شود. در نهایت و برای اطمینان از کیفیت محصول نهایی، روی قطعه پولیش زده می‌شود تا سطحی براق به دست آید.

طرح اثر انگشت برای پورشه 911

هرچند این طرح برای کاپوت خودرو معرفی شده ولی اجرای آن روی این ناحیه الزامی نبوده و بنابر درخواست مشتری می‌توان طرح اثر انگشت را روی هر بخش دیگری از بدنه خودرو چاپ کرد.

بنابر ادعای آقای Christian Will که معاونت توسعه محصول در Porsche AG را برعهده دارد، عمل پرینت این طرح، بی‌نقص و بدون پاشش رنگ اضافی انجام شده و حاصل همکاری میان سه فناوری رباتیک، پرینت و گرافیک و فناوری رنگ‌آمیزی خواهد بود.

Porsche Exclusive از ماه آینده میلادی پذیرش سفارش برای چاپ اثر انگشت مشتریان روی بدنه را آغاز خواهد کرد. هزینه انجام این کار در آلمان 7500 یورو (تقریباً 8150 دلار) بوده که شاید کمی گران به نظر برسد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران