دستیابی به سرعت 140 کیلومتر برساعت بدون مصرف بنزین

معرفی فولکس‌واگن توارگ R پلاگین هیبرید

7 اسفند 1398 11:03

از مدت‌ها پیش شایعاتی مبنی بر عرضه نسخه R از فولکس‌واگن توارگ به گوش می‌رسید اما در نهایت در ماه اکتبر 2019 شرکت سازنده به صورت رسمی ساخت این شاسی‌بلند سریع را تایید کرد.

توارگ R اولین محصول از شاخه محصولات R فولکس‌واگن است که به پیشرانه پلاگین هیبرید مجهز شده و می‌تواند تا سقف سرعت 140 کیلومتر برساعت را تنها با اتکا بر باتری لیتیوم-یون که در محفظه بار جانمایی شده، حرکت نمایدنسخه نهایی این خودرو که قرار است هفته آینده و در جریان نمایشگاه خودرو ژنو رونمایی شود را می‌توان به عنوان جانشین توارگ R50 دانست که بیش از ده سال پیش معرفی شد. البته اکنون پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر بنزین‌سوز با نیروی کمکی برقی جایگزین پیشرانه 5 لیتری 10 سیلندر شده که در توارگ R50 نصب شده بود.

پیشرانه بنزین‌سوز فولکس‌واگن توارگ R قدرتی برابر با 335 اسب‌بخار و موتور الکتریکی آن نیز 134 اسب‌بخار تولید می‌کند که در مجموع توان حرکتی این خودرو را به 456 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور آن را به 700 نیوتن‌متر می‌رساند. در مقام مقایسه بد نیست بدانید قوی‌ترین نسخه توارگ در حال حاضر به پیشرانه 4 لیتری توربودیزل هشت سیلندر TDI مشابه با آئودی SQ7 مجهز شده که 416 اسب‌بخار قدرت و 900 نیوتن‌متر گشتاور را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

فولکس‌واگن توارگ R پلاگین هیبرید

به هرحال توارگ R اولین محصول از شاخه محصولات R فولکس‌واگن است که به پیشرانه پلاگین هیبرید مجهز شده و می‌تواند تا سقف سرعت 140 کیلومتر برساعت را تنها با اتکا بر باتری لیتیوم-یون که در محفظه بار جانمایی شده، حرکت نماید که 48 کیلومتر از این مسافت در حالت تمام برقی خواهد بود.

شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت این شاسی‌بلند هیبریدی چیزی در حدود 5 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن نیز به صورت الکترونیکی روی رقم 250 کیلومتر برساعت محدود شده است.

فولکس‌واگن توارگ R پلاگین هیبرید

فولکس‌واگن توارگ Rکه پس از مدل‌های گلف و پاسات GTE سومین محصول PHEV در خط تولید فولکس‌واگن محسوب می‌شود، به عنوان اولین محصول هیبرید چهار چرخ محرک این شرکت نیز به شمار می‌آید. این سامانه در همکاری با جعبه‌دنده هشت سرعته اتوماتیک، یک ترنسفرباکس و قفل دیفرانسیل لغزش مرکزی، نیروی پیشرانه را میان محورهای جلو و عقب تنظیم می‌نماید. بسته به شرایط رانندگی، تا 70 درصد از نیروی پیشرانه به محور جلو و 80 درصد از این نیرو به محور عقب منتقل خواهد شد.

تغییرات ظاهری این مدل احتمالاً همانگونه است که از مدل‌های R نشان انتظار می‌رود هرچند به جای خروجی چهارگانه اگزوز مشابه با گلف R، در این خودرو نمونه دوتایی این قطعه به چشم می‌خورد. رینگ‌های این مدل به صورت استاندارد 20 اینچی بوده اما بنابر سفارش مشتری امکان نصب نمونه 22 اینچی نیز وجود دارد.

در فضای داخلی از چرم مشکی Puglia برای پوشش استفاده شده که مختص فولکس‌واگن توارگ R بوده و با دوخت آبی و نوار باریک آبی روی داشبورد تضاد زیبایی ایجاد کرده است.

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره شد، قرار است توارگ R هفته آینده در نمایشگاه خودرو ژنو و در کنار دو محصول جدید فولکس‌واگن یعنی نسخه‌های GTI و GTD از مدل گلف به جهانیان معرفی شود. پیش‌بینی می‌شود فروش این خودرو از نیمه دوم سال جاری میلادی آغاز شود.

دیدگاه کاربران