نفوذ ویروس کرونا به خودروسازی اروپا

نمایشگاه خودرو ژنو 2020 لغو شد

10 اسفند 1398 10:50

با گسترش ویروس کرونا در اروپا، دولت سوئیس هرگونه تجمع تا 1000 نفر را در این کشور ممنوع کرده است. به عبارتی دیگر امسال خبری از نمایشگاه خودرو ژنو نخواهد بود. این تصمیم به طور حتم می‌تواند ضربه بزرگی را به شرکت‌های مختلف فعال در این حوزه وارد کند.

تصمیم اخیر دولت سوییس مبنی بر ممنوعیت گردهمایی با جمعیت بیش از 1000 نفر که از 9 تا 25 اسفند در این کشور اجرایی می‌شود باعث لغو نمایشگاه شد.موریس تورتینی مدیر برگزاری نمایشگاه ژنو می‌گوید شرایطی که منتهی به لغو این رویداد خودرویی شد فراتر از توانایی برگزارکنندگان آن بوده است ولی با این حال قصد نافرمانی از تصمیم مقامات سوئیسی را نداریم. تصمیم اخیر مبنی بر ممنوعیت گردهمایی با جمعیت بیش از 1000 نفر در سوئیس از 9 تا 25 اسفند در این کشور اجرایی می‌شود. اکنون کارشناسان بر این باورند که برگزاری نمایشگاه با این بازه طولانی لغو، بعید به نظر می‌رسد.

بد نیست بدانید سال گذشته حدود 600 هزار نفر از این گردهمایی خودرویی دیدن کردند. به گفته تورتینی رویدادی با این حجم از گستردگی را نمی‌توان برای چند هفته یا چند ماه به تعویض انداخت. چراکه برای برگزاری آن هماهنگی و برنامه‌ریزی‌های فراوانی صورت گرفته است. با این حال مطمئن هستیم که دیگر نمایشگاه ژنو در سال 2020 برگزار نخواهد شد و دور بعدی آن در مدت مشابه سال 2021 برگزار خواهد شد.

تبعات لغو بزرگ‌ترین نمایشگاه خودرو اروپا

امسال قرار بود شاهد برگزاری نودمین دوره از نمایشگاه ژنو باشیم. نمایشگاهی که همیشه با معرفی بهترین خودرو سال کار خود را شروع می‌کرد. در نمایشگاه امسال ب‌ام‌و، فیات، بنتلی، فولکس‌واگن، آئودی، مرسدس‌بنز، پورشه، هیوندای، کیا، رنو و تویوتا قصد داشتند محصولات کاملاً جدیدی را رونمایی کنند. اما نکته اینجاست که رونمایی‌های کم‌هزینه مجازی باعث شده تا بسیاری از دیگر شرکت‌ها برای نمایشگاه 2020 غرفه‌ای رزرو نکنند. سیتروئن، فورد، جگوار، لندرور، لامبورگینی، مینی، میتسوبیشی، نیسان، اوپل، پژو، سوبارو، تسلا و ولوو برنامه‌ای برای حضور در این دوره نداشتند.

دیدگاه کاربران