• نمايشگاه خودروي ژنو 2024

ادامه میزبانی در قطر

خداحافظی با نمایشگاه خودروی ژنو

16 خرداد 1403 11:40

نمایشگاه خودرو ژنو، یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین نمایشگاه‌های خودرو سطح جهان است، که اولین بار با شیوع ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ لغو شد. اکنون برگزارکنندگان این نمایشگاه، تصمیم جدیدی گرفته‌اند و قصد دارند نمایشگاه را ادامه ندهند.

این نمایشگاه عمر ۱۰۰ ساله دارد و برای سال ۲۰۲۵ به سوییس بازنخواهد گشت. اما میراث این نمایشگاه ۱۰۰ ساله همچنان پابرجا می‌ماند و برای سال ۲۰۲۵ در قطر، با همان نام، برگزار خواهد شد.

هنگامی که پس از چهار سال تعطیلی این رویداد برگزار شد، شرکت‌کنندگان کمی در نمایشگاه حضور یافتند. فقط شرکت‌های لوسید، رنو و چند خودروساز چینی در این نمایشگاه شرکت کردند و شکوه بیش از صد ساله آن فرو ریخت.

الکساندر دسنارکلز، رئیس بنیادی نمایشگاه و سازماندهی آن، در بیانیه‌ای اعلام کرد این تصمیم تاسف‌بار، نباید از ارزش تلاش‌ها، اراده و موفقیت‌های آن کم کند. چالش‌های صنعتی و رقابت پیش رو باعث این توقف شده است.

این موضوع، پایان نمایشگاه بین‌المللی خودرو ژنو را نشان می‌دهد. اما درواقع همانند سال ۲۰۲۳، در قطر ادامه خواهد یافت.

مدیرعامل نمایشگاه ژنو اعلام کرد که نمایشگاه خودرو ژنو در قطر می‌تواند با اطمینان به تسلط و توانایی‌های ثابت شده تیم‌هایی که این کانسپت را طراحی کرده‌اند، تکیه کند.

وی افزود، درک این موضوع که نمایشگاه‌های خودرو در جهان همچنان برای خودروسازان جذاب است و نمایشگاه ژنو نیز جذابیت خود را در خاورمیانه تقویت کرده، خوشحال‌کننده و رضایت بخش است.

گروه استلانتیس در اوایل سال جاری اعلام کرد که در هیچ نمایشگاهی در آمریکای شمالی شرکت نخواهد کرد. اما از طرفی نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس در سال گذشته بسیار پرطرفدار بود و جذابیت نمایشگاه SEMA نیز رو به افزایش است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران