اسپرتِ اسپرتِ اسپرت

پژو 508 آنطور که باید باشد

10 اسفند 1398 14:37

سنت جدید طراحی خودروهای پژو گرایش شدیدی به مفاهیم تهاجمی و اسپرت‌گرایی پیدا کرده است. اما گاهی برخی از تولیدات این فرانسوی پا را از این هم فراتر می‌گذارند. کانسپت 508 ویرایش Sport Engineered یکی از همین چهارچوب‌ شکنی‌ها است.

یکی از نکات جالب پژو 508 جدید انتقال قدرت دو محوره آن است. به لطف این خروجی و انتقال قدرت حرفه‌ای، شتاب صفر تا صد آن 4.3 ثانیه‌ است.پژو دیگر نمی‌تواند پنهان کند که قصد دارد سری جدید تولیدات خود را با ویژگی‌های جوان‌گرایانه راهی بازار کند. هیبریدی نوظهور این شرکت در ظاهر همان نسل جدید 508 است، اما حس عمیق ماجراجویی و رویکرد جدی به فناوری آینده، چیزی است که این مدل را از دیگر برادرانش جدا می‌کند. در واقع پژو 508 جدید یک هیبرید پلاگین با قابلیت بالای کاربردی است. به عبارت ساده این خودرو یک فول اسپرت مدرن البته در قد و قواره پژو است.

اگرچه در پسوند نام این خودرو عبارت کانسپت و یا مفهومی به چشم می‌خورد ولی در واقع این کنایه‌ای است به دورخیز 508 برای یک گام بلندتر. تصاویر باکیفیتی از این خودرومنتشر شده است. در نسخه جدید به خوبی می‌توان بازی زیبای زوایای شکسته را در نمای جلویی مشاهده کرد. جلوپنجره‌ای که گویی در اثر شتاب به سمت چراغ‌ها پراکنده شده، جلوه دیدنی را پدید آورده است.

پژو 508

درباره مشخصات فنی این خودرو توضیحات دقیقی منتشر نشده است. تنها می‌دانیم که پیشرانه بنزینی این هیبریدی 200 اسب‌بخار است که البته کافی به نظر می‌رسد. در آن سو، قوای محرکه الکتریکی آن با دو موتور برقی در جلو و عقب، توان نهایی را تا 350 اسب‌بخار افزایش می‌دهد. البته پیش‌تر پژو اعلام کرده بود که قدرت پروژه جدیدی هیبریدی‌‌اش در حدود 400 اسب‌بخار باشد.

یکی از نکات جالب پژو 508 جدید انتقال قدرت دو محوره آن است. به لطف این خروجی و انتقال قدرت حرفه‌ای، شتاب صفر تا صد 4.3 ثانیه‌ای و سرعت نهایی 250 کیلومتر برساعتی چندان تعجبی ندارد. در صورت اتمام بنزین به لطف پکیج باتری‌های 11 کیلووات ساعتی می‌توان تا 50 کیلومتر با آن پیمایش داشت.

مترجم : نیما حدادی

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران