فوق سبکی که باز هم سبک‌تر شد

باک مونو 2020 آمد

16 اسفند 1398 12:01

برای دوست‌داران کلاس اسپیدستر، برند باک (BAC) انگلیس با تک محصول معروف خود مونو (Mono) همواره یک هدف جذاب بوده است. نسخه جدید این خودرو با قابلیت‌های به‌روزتر مشتریان خاص آن را هیجان‌زده کرده است.

این خودرو که نسبت به مدل قبلی 10 کیلوگرم‌تر سبک شده قیمت پایه‌ای حدود 213 هزار دلار دارد.باک مونو به عنوان یک خودروی تک نفره بسیار سبک با استفاده از پیشرانه‌ای توانمند توانسته نسبت قدرت به وزن عالی را ثبت کند. مدل جدید این خودروساز انگلیسی ویرایش بهینه‌سازی شده همان Mono R است که تابستان امسال معرفی شد. این محصول مانند مدل قبلی توانسته استانداردهای آلایندگی اروپا را پاس کند. هم‌چنین اصلی‌ترین ایراد باک مونو در نسخه‌های قبلی سطح انتشار نویز پیشرانه آن بود که حالا کاملاً بهبود یافته است.

برای محرکه این خودرو پکیج 2.3 لیتری Mountune فورد انتخاب شده است. پیشرانه‌ای با قدرت خروجی 332 اسب‌بخاری که 400 نیوتن‌متر نیز گشتاور تولید می‌کند. این یعنی باک در محصول جدید خود توانسته 27 اسب‌بخار قدرت بیشتر را فراهم کند.

باک مونو 2020

آنطور که شرکت می‌گوید در نسخه 2020 ساختار شاسی، جعبه‌دنده و ادوات مربوط به انتقال قدرت نیز به‌روزرسانی شده است. گفته می‌شود شتاب صفر تا صد این خودرو 2.7 ثانیه و سرعت نهایی‌اش 274 کیلومتر برساعت است.

در این کلاس از خودروها معرفی یک نسل جدید چندان معنایی ندارد. چراکه مشتریان این محصولات قشر خاصی هستند و اغلب تمایلی برای تغییرات بنیادین ندارند. شرکت‌هایی مانند باک، آریل، کی‌تی‌ام و کاترهام اغلب تغییراتی جزئی را در طراحی بدنه و مشخصات فنی اعمال می‌کنند.

باک مونو 2020

این محصولات مانند خودروهای مخصوص کارتینگ ارتفاع بسیار پایینی دارند و به همین دلیل است که پایداری آن‌ها بی‌اندازه بالاست. در این میان جالب آن است که ارتفاع مدل جدید باک مونو 20 میلی‌متر دیگر کاهش یافته است.

شرکت با کمی تیزتر کردن دماغه کوسه‌مانند آن در آیرودینامیک نسخه جدید نیز بهینه‌سازی انجام داده است. البته شرکت پیش‌تر بهترین اقدام خود در این زمینه را روی مدل R اعمال کرده بود. این خودرو که نسبت به مدل قبلی 10 کیلوگرم‌تر سبک شده قیمت پایه‌ای حدود 213 هزار دلار دارد.

دیدگاه کاربران