برپایه مرسدس-آام‌گ G63

ساخت خودروی ضد گلوله توسط منصوری

18 اسفند 1398 10:53

فرقی نمی‌کند جزء طرفداران خودروهای سفارشی دست‌پرورده شرکت منصوری باشید یا خیر، چراکه در هر دو صورت نمی‌توانید انکار کنید محصولات این تیونر بسیار خاص و متمایز هستند.

سطح مقاومت بدنه VPAM4 یا VPAM7 بوده که می‌تواند در برابر گلوله‌های شلیک شده از اسلحه کالیبر 30 مقاومت نشان دهد. هنگامی که صحبت از خودروی تیون شده توسط منصوری به میان می‌آید، معمولاً انتظار داریم با یک بنتلی تزئین شده با ترکیب رنگ خاص و یا نمونه‌ای از لامبورگینی با کیت بدنه سفارشی روبرو شویم. اعمال تغییر روی مدل‌های مختلف مرسدس‌بنز G کلاس توسط منصوری نیز سابقه داشته اما این بار با خودرویی بسیار متفاوت روبرو هستیم.

اجازه بدهید دقیق‌تر توضیح دهیم: محصول جدید منصوری نمونه‌ای زرهی از مرسدس‌بنز G کلاس است.

برخلاف آنچه بسیاری افراد در مورد این‌گونه خودروها فکر می‌کنند، خودروهای زرهی الزاما کسل‌کننده نیستند. G63 زرهی منصوری می‌تواند اثباتی برای این ادعا باشد، ادعایی که همزمان درباره فضای داخلی و نمای ظاهری آن صدق می‌کند.

شرکت منصوری این خودرو را در پایگاه اینترنتی خود با نام G3 Armored معرفی کرده اما فعلاً اطلاعات زیادی درباره آن منتشر نکرده است. البته باید این نکته را در نظر داشته باشیم که تعداد افرادی که طالب خرید یک خودروی زرهی باشند محدود بوده و به نظر می‌رسد منصوری نیز تمایل چندانی به اعلام عمومی مشخصات این خودرو نداشته است.

با تمام این‌ها یک فایل تصویری روی شبکه یوتیوب قرار گرفته که برخی مشخصات این خودرو را افشا می‌کند. براساس اطلاعات انتشار یافته، بدنه G63 زرهی با فیبرکربن بدون روکش پوشانده شده، ماده‌ای که خاصیت ضدگلوله ندارد اما مطمئناً در لایه زیرین با یک پوشش مقاوم تقویت شده است.

ساخت خودروی ضد گلوله توسط منصوری

سطح مقاومت بدنه VPAM4 یا VPAM7 بوده که می‌تواند در برابر گلوله‌های شلیک شده از اسلحه کالیبر 30 مقاومت نشان دهد. در فایل تصویری مذکور به پیشرانه تقویت شده G63 نیز اشاره شده که اکنون قدرتی بین 700 الی 800 اسب‌بخار در اختیار دارد.

غیر از موارد مذکور، سایر دانسته‌های ما درباره G3 Armored  به تصاویری محدود می‌شود که توسط منصوری منتشر شده است. چرم بسیار با کیفیت کرم و قهوه‌ای که روی اکثر بخش‌های کابین را پوشانده به همراه قطعات فیبرکربن، مهمترین مواردی هستند که در فضای داخلی جلب نظر می‌کند.

رنگ بدنه G3 Armored  برخلاف سایر محصولات منصوری چندان درخشان نبوده که به جنس فیبرکربن آن ارتباط دارد. در یکی از تصاویری که منتشر شده می‌توان ورق های فلزی را دید که تمامی بدنه را پوشانده و تقویت کرده است.

با وجود آنکه نرخ مشخصی برای این خودرو اعلام نشده اما می‌توان حدس زد با خودرویی بسیار گران‌قیمت روبرو باشیم.

دیدگاه کاربران