یک خودروی برقی دیگر

انتشار تصاویر جاسوسی از نسل جدید جگوار XJ

22 اسفند 1398 20:06

هرچند نسل جدید جگوار XJ هنوز ظاهر خود را زیر پوشش‌های استتاری پنهان کرده اما به نظر می‌رسد پس از برداشته شدن این روکش‌ها، با خودرویی زیباتر از نسل قبل روبرو باشیم.

جگوار قرار است مدل XJ را به قوای محرکه برقی مجهز نماید، نیرویی که احتمالاً از چهار موتور برقی تامین می‌شود و این خودرو را قادر می‌سازد با یکبار شارژ، تا شعاع 470 کیلومتر مسافت را طی کند.جگوار نه تنها بدنه این خودرو را با پوشش‌های استتاری پوشانده بلکه در زیر این پوشش‌ها نیز پنل‌هایی قرار داده تا جزئیات بیشتری از دید بیننده پنهان بماند. با این همه کاپوت طویل، جلوپنجره بزرگ، دستگیره مخفی شونده درها، شیب سقف و فرم خاص شیشه عقب که سقف را به بخش انتهایی خودرو می‌رساند از نظر پنهان نمانده و از طراحی زیبای نسل جدید جگوار XJ خبر می‌دهد.

اکنون که صحبت از بخش عقب شد، باید به این نکته اشاره کرد که با توجه به طراحی این بخش می‌توان گفت نسل جدید XJ یک خودروی لیفت‌بک بوده که به فضای بزرگ و کاربردی صندوق عقب این خودرو منجر خواهد شد.

متاسفانه فعلاً هیچ تصویری از فضای کابین این خودرو منتشر نشده اما از آنجایی که جگوار قصد دارد XJ را در کورس رقابت با سایر خودروهای این رده نگه دارد، می‌توان انتظار داشت که با طراحی زیبایی در این بخش روبرو باشیم. با توجه به ابعاد بزرگ بدنه، احتمالاً فضای کابین نسل جدید جگوار XJ مخصوصاً در بخش عقب بسیار وسیع خواهد بود.

تصاویر جاسوسی از نسل جدید جگوار XJ

نسل جدید جگوار XJ بر روی ساختار ماژولار جدید جگوار ساخته خواهد شد. شرکت سازنده قرار است این مدل را به قوای محرکه برقی مجهز نماید، نیرویی که احتمالاً از چهار موتور برقی تامین می‌شود و این خودرو را قادر می‌سازد با یکبار شارژ، تا شعاع 470 کیلومتر مسافت را طی کند.

مدتی پس از XJ الکتریکی، نسخه مجهز به پیشرانه درون‌سوز این خودرو نیز عرضه خواهد شد. پیشرانه سه لیتری شش سیلندر با قدرت کمکی هیبرید یکی از گزینه‌های احتمالی نصب روی نسل جدید جگوار XJ خواهد بود.

هرچند هنوز درباره تاریخ فروش نسل جدید جگوار XJ اطلاعی در دسترس نیست اما این خودرو پیش از پایان سال 2020 رونمایی خواهد شد. جگوار این خودرو را برای رویارویی با رقبایی همچون پورشه تایکان، مرسدس‌بنز EQS و آئودی E-Tron GT روانه بازار می‌کند.

دیدگاه کاربران