سوپراسپرت 1.6 میلیون دلاری

معرفی زنوو TSR-S مدل 2020

23 اسفند 1398 18:37

یکی از انبوه خودروهایی که قرار بود در نمایشگاه ژنو 2020 به جهانیان معرفی شود، نسخهای بروز شده از Zenvo TSR-S است. این سوپراسپرت دانمارکی که اولین بار دو سال پیش رونمایی شد، به عنوان نسخه خیابانی از مدل TSR به شمار می‌آید که تنها مجوز حرکت در پیست‌های مسابقه‌ای را داشت.

شرکت زنوو تنها برای ساخت پنج دستگاه TSR-S برنامه‌ریزی و قیمت هرکدام از آن‌ها را 1.63 میلیون دلار تعیین کرده است.اکنون که این خودرو به صورت مجازی رونمایی شده، می‌توان توانایی شرکت سازنده در استفاده از قطعات فیبرکربن را به وضوح مشاهده کرد. بنابر اعلام زنوو (Zenvo)، دو متخصص فنی برای تولید رینگ‌های فیبرکربنی TSR-S یک هفته زمان صرف کرده‌اند.

غیر از رینگ‌ها، قطعات دیگری نیز از جنس فیبرکربن روی بدنه خودرو نصب شده و می‌توان آن‌ها را نیز به صورت رنگ شده سفارش داد. بد نیست بدانید این قطعات تا 15 کیلوگرم از وزن کلی خودرو را کاهش داده و براساس سفارش مشتری، می‌توان آن‌ها را به صورت رنگ شده هم تولید کرد.

همچون قبل، باله بزرگ عقب این خودرو که Centripedal نامیده شده را می‌توان به عنوان یکی از مهمترین موارد جالب توجه در این خودرو به شمار آورد. البته این قطعه تنها برای جلب توجه ساخته نشده بلکه با توجه به داده‌های انتقال یافته از فرمان، به گونه‌ای خود را تنظیم می‌کند تا بیشترین نیروی رو به پایین را ایجاد نماید.

قوای حرکتی زنوو TSR-S از پیشرانه هشت سیلندر 5.8 لیتری تامین می‌شود که به دو سوپرشارژر مجهز شده و قدرتی برابر با 1177 اسب‌بخار را از طریق جعبه‌دنده سکوئنشال به چرخ‌ها ارسال می‌کند. آن دسته از افرادی که به تعویض دنده همچون رانندگان مسابقات علاقه ندارند، می‌توانند از حالت Road mode استفاده نمایند که امکان تعویض دنده با دکمه‌های آلومینیومی روی فرمان را برای راننده فراهم می‌کند. نکته جالب دیگری که برای سال 2020 به این خودرو افزوده شده، نیروی کمکی برقی جعبه‌دنده بوده که شرکت سازنده آن را ماژول هیبرید نامیده است.

با توجه به پیشرانه بسیار قدرتمند، Zenvo TSR-S برای دستیابی به سرعت 100 کیلومتر برساعت تنها به 2.8 ثانیه زمان نیاز دارد. تجربه سرعت 200 کیلومتر برساعت نیز فقط پس از گذشت 6.8 ثانیه اتفاق خواهد افتاد. حداکثر سرعت این سوپراسپرت اروپایی نیز به صورت الکترونیکی روی رقم 325 کیلومتر برساعت محدود شده است.

شرکت زنوو تنها برای ساخت پنج دستگاه TSR-S برنامه‌ریزی و قیمت هرکدام از آن‌ها را 1.63 میلیون دلار تعیین کرده است.

دیدگاه کاربران